חדשות בריאות

מנשנשים בצורה לא מסודרת? מסתבר שהמוח לא "רושם" זאת

איך אתם מעדיפים לאכול את ארוחת הבוקר? במתינות או בחיפזון, בין היציאה מהבית לאוטובוס? לדברי פרופ' אוגדן, עורכת המחקר: "אם נשנשתם, זה לא 'נרשם' אצלכם במוח"

  • י' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קמים בבוקר, השעון מאיץ ואין ברירה, ומפאת לחץ הזמן לוקחים את האוכל לדרך. הסיטואציה הזו מוכרת לרובנו, אך האם זה מומלץ?

במחקר שפורסם בכתב העת הרפואי Appetite, עולה המסקנה כי גם כאשר מדובר באותה כמות קלוריות, אכילה "על הדרך" אינה יוצרת את אותה תחושת שביעה כמו באכילה בישיבה.

לטענת פרופ' גיין אוגדן, הפסיכולוגית והחוקרת שהובילה את המחקר, תעשיית המזון מחמירה את המצב וגורמת להשמנת יתר באמצעות שיווק של המזון בתור "נשנוש".

במסגרת המחקר שערכה פרופ' אוגדן, הובאו 80 משתתפות. לפני כל משתתפת הונחה מנת פסטה שהוגדרה לחלקן כ"נשנוש" ולחלקן כ"ארוחה". חלק מהמשתתפות נתבקשו לאכול בעמידה את המנה שהונחה בצלחת פלסטיק, באמצעות כף פלסטיק. יתר המשתתפות נתבקשו לאכול בישיבה את אותה מנה, אשר הפעם הונחה בצלחת מקרמיקה, באמצעות סכו"ם מתכת.

בתום הארוחה הציעו למשתתפות לעבור מבחן טעימות של מאכלים לא בריאים, כדוגמת חטיפים ושאר ממתקים.

תוצאות המחקר הראו כי אלו ש"נשנשו" בעמידה טעמו יותר מהמאכלים במבחן טעימות, לעומת אלו שאכלו את המנה בישיבה, זאת על אף ששתי הקבוצות קיבלו את אותה מנת קלוריות בפסטה.

פרופ' אוגדן מסבירה את התוצאות: "הידיעה שאכלתם היא תהליך פסיכולוגי. אתם מסמנים לעצמכם שאכלתם ארוחה. אם נשנשתם, אז זה לא 'נרשם' אצלכם במוח באותה צורה".

עוד הוסיפה כי: "תעשיית המזון מודעת לכך שאנשים אוכלים יותר 'על הדרך', ולכן הם מתייגים מאכלים כנשנושים. הדבר מחמיר את בעיית ההשמנה".

תגיות:עבודהבריאותנשנושים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה