מעניין

מה עושה קשיש בן שבעים בפגייה?

קשיש בן יותר משבעים מתייצב כבר 12 שנים בפגייה – כדי לעזור להורים עמוסים. עכשיו, כשמעשיו זכו להגיע לכותרות, מה יש לו לומר על העבודה שמצא לעצמו?

  • י"ג תשרי התשע"ח
הסבא של הפגייההסבא של הפגייה
אא

כמעט כל יום ב-12 השנים האחרונות, דיוויד דוייטשמן, פנסיונר בשנות השבעים לחייו, מתייצב בפגייה של בית החולים לילדים באטלנטה. שם, הוא עוזר להחזיק ולהרגיע פגים שהוריהם לא יכולים לטפל בהם כרגע. אף אחד, חוץ מאנשי הצוות וההורים לתינוקות, לא ידע על התמסרותו לתינוקות הללו – עד שאם של אחת הפגים צילמה אותו ופרסמה את התמונה בדף הפייסבוק של בית החולים.

זה היה סיפור טיפוסי עבור דוייטשמן. בנה של האישה, פג שנולד בגיל 25 שבועות, היה מאושפז בפגייה כבר שישה שבועות. ומכיוון שלאם היתה גם ילדה קטנה, היא נאלצה לחזור הביתה מידי ערב. כל בוקר היא נסעה חזרה לפגייה, דואגת שמה התינוק, מתגעגע לאימו, אבל באחת הפעמים היא חזרה ומצאה את דיוויד דויטשמן מחזיק את בנה הקטן. דוייטשמן, התברר לה, הוא 'הסבא של הפגייה' ומתנדב להחזיק תינוקות שהוריהם לא נמצאים.

מחקרים רפואיים מראים כבר שנים רבות כי מגע פיזי חשוב מאד להתפתחותם התקינה של תינוקות שנולדו פגים. בהתאם לכך, דוייטשמן לא רק עוזר להורים להתפטר מרגשות האשמה כשהם אינם – הוא גם מסייע להתפתחותם התקינה של הפגים.

הפוסט בדף הפייסבוק של בית החולים הפך ויראלי וגרר אלפי תגובות, רבות מהן מהורים מכירי טובה שזוכרים בחום את עזרתו של דוייטשמן. "הוא החזיק את התינוק שלנו שעות על גבי שעות", כתבה אישה אחת. "זו מתנה מופלאה, וברכה גדולה שהוא חולק את האהבה הזו עם אחרים". אם אחרת ציינה: "הידיעה שיש מישהו שם שמחזיק את התינוק שלי היית הקלה אדירה – שנאתי לעזוב אותו אבל הייתי צריכה לדאוג גם לבן השני שלי".

ודוייטשמן עצמו? כשרשת טלוויזיה מקומית התייצבה כדי לראיין אותו על שנות התנדבותו הארוכות בפגייה, הוא אמר בפשטות: "בפגייה מרטיבים עלי ומקיאים עלי – אבל זו עדיין העבודה הטובה ביותר שהייתה לי אי פעם!"

תגיות:מענייןקשישפגייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה