בריאות ותזונה

לא תאמינו מה קורה למי שצורך תזונה של תשעים אחוז שומן

מחקר חדש מצא כי עכברים שניזונו כמעט רק משומנים חיו יותר – והיו גם בריאים יותר

  • כ' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשבתם ששומן הוא דבר לא בריא? מחקר חדש מטיל ספק בקביעה הזו. המחקר הזה אמנם נערך בעכברים, אבל נראה הגיוני שהמנגנון שהוא חשף – פעיל גם בבני אדם.

ג'ון רמזי, החוקר הראשי, חוקר כבר עשרים שנה את המנגנונים בגוף המובילים להזדקנות. בעוד שהגבלת צריכת הקלוריות כבר הוכחה במספר מחקרים כמאטה את קצב הזדקנות, רמזי התעניין לדעת מה השפעתה של תזונה עשירה בשומן

בשנים האחרונות, 'דיאטה קטוגנית' צברה פופולאריות בעולם: מדובר בדיאטה שבה צריכת הפחמימות היא כה נמוכה שהגוף עובר משימוש בגלוקוז כדלק העיקרי לגוף לשריפת שומן על מנת לקבל אנרגיה.

העכברים במחקר חולקו לשלוש קבוצות: אחת קיבלה תזונה רגילה, עשירה בפחמימות, השניה קיבלה תזונה עשירה בשומנים, ואילו השלישית קיבלה דיאטה קטוגנית של ממש, שבה תשעים אחוזים מהקלוריות מגיעות משומן והשאר מחלבונים. צריכת הקלוריות היתה זהה בכל סוגי התזונה.

"רצינו לבדוק את המטאבוליזם", אמר רמזי. "מה עושה תזונה שונה להזדקנות?"

התוצאות, אומרים החוקרים, הפתיעו אותם. "ציפינו להבדל מסוים, אבל התרשמנו מסדר הגודל של ההבדל: תוחלת החיים החציונית של העכברים שניזונו מדיאטה קטוגנית היתה גבוהה יותר ב-13 אחוזים מתוחלת החיים של העכברים הניזונים מדיאטה עשירה בפחמימות. המקבילה אצל בני אדם היא תוחלת חיים ארוכה יותר בשבע עד עשר שנים!"

בנוסף, העכברים שניזונו מתזונה עשירה בשומן ודלה בפחמימות הפגינו בריאות וביצועים קוגניטיביים טובים יותר.

גופם של בני אדם, מסביר רמזי, פועל באופן דומה למדי לגופם של עכברים. המחקר הזה, לפיכך, מוכיח שתזונה קטוגנית יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית מאד על הבריאות ועל תוחלת החיים, בלי לגרור צורך להגביל מאד צריכת קלוריות. 

תגיות:עכבריםמחקרתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה