ונשמרתם

"אחרי שתקראו את זה, המבט שלכם על בקבוקי פלסטיק לשימוש חוזר - ישתנה לחלוטין"

מחקר חדש מזהיר מפני שימוש חוזר בבקבוקי פלסטיק, בעקבות כמות החיידקים הענקית שהם צוברים. הורים, האזהרה הזו כוללת גם כוסות ובקבוקי פלסטיק שאתם שולחים עם ילדיכם לגן או לבית הספר (שאינן מצוידות בקשית)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו חסים על בקבוקי הפלסטיק הקנויים כשאנו מסיימים את תכולתם, ומוסיפים להשתמש בהם לשימושים חוזרים. אולם מחקר חדש מפתיע עם נתונים שכולנו צריכים לדעת, גם כשמדובר בבקבוקי פלסטיק קנויים שבהם אתם שולחים מים או מיץ, עם הילדים שלכם.  

תוצאות המחקר, שמפורסמות היום ב'ניו יורק פוסט', מצביעות על כך שבקבוקי המים מכילים כמויות אסטרונומיות של חיידקים ומזיקים, וכי שתייה חוזרת מאותם בקבוקים מזיקה יותר מ"ליקוק הצעצוע של הכלב שלכם", לדברי החוקרים.

במסגרת המחקר נבדקו ארבעה סוגי בקבוקים שונים ששימשו ספורטאים למשך שבוע ימים, והתוצאות היו מעל לכל דמיון: בבקבוק הממוצע שהתמלא מספר רב של פעמים באותו שבוע, נמצאו כ313,499 יחידות חיידקים שיצרו מושבות על גבי הבקבוק.

רק לשם ההשוואה – בצעצוע של כלב ישנן כ-2,937 יחידות כאלה של חיידקים.

לדברי החוקרים, למרות שבקבוקים עם פיית הזזה הוכחו כשימושיים, במיוחד תוך כדי ריצה או הליכה – הם אלו שאוגרים את מספר החיידקים הרב ביותר: כ9333,340 יחידות חיידקים בממוצע. בבקבוקים עם פקקים אחרים אמנם נמצאו כמויות פחותות בהרבה של חיידקים, אך החיידקים האלה נמצאו כמזיקים הרבה יותר ועמידים לאנטיביוטיקה.

אז איך בכל זאת ניתן להישמר מהחיידקים הללו?

המחקר מציע להשתמש בקשית במקום במגע ישיר עם הבקבוק או הפייה, היות ומעל ל-60 אחוזים מהחיידקים שנמצאו על הבקבוקים, הם בעלי פוטנציאל לגרום למחלות שונות. "צריך להיות חכמים בבחירת הבקבוקים לשימוש חוזר, ולהעדיף בקבוקי נירוסטה על פני בקבוקי פלסטיק. וטוב לנקות אותם במדיח כלים או לשטוף אותם בעזרת אקונומיקה מדוללת, אחרי כל שימוש", דברי החוקרים.

תגיות:בקבוקיםפלסטיקמחקרסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה