חדשות בארץ

מחקר ענק בדק: האם יש סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים?

סקר שבדק את עמדת היהודים, הערבים-ישראלים והפלסטינים ביחס לסיכוי לשלום מצביע על נתונים מפתיעים: 50% מהיהודים לא מאמינים כי יש סיכוי לשלום

  • י"ח סיון התשע"ז
נתניהו ואבו מאזן (צילום: פלאש 90)נתניהו ואבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

סקר מיוחד שנערך עבור mako והמרכז הבינתחומי לקראת כנס הרצליה מעלה כי מרבית היהודים אינם מאמינים שהשלום קרוב.

ממצאי הסקר מעלים כי מתוך הנשאלים היהודים, 50% לא מאמינים שיש סיכוי לשלום, 43% מאמינים שהסיכוי נמוך, ורק 3% מאמינים שהסיכוי גבוה.

מניתוח משתתפי הסקר, נראה כי 71% מקרב הדתיים השיבו כי הם פסימיים ביותר ביחס לסיכוי לשלום. תשובה זהה השיבו 69% מהחרדים, 62% מתושבי יהודה ושומרון, ו-66% מקרב מי שהגדיר עצמו בעל דעות ימניות. בהתאמה, מתוך בעלי הדעות השמאלניות שהשיבו לסקר, רק 19% מאמינים שאין סיכוי כלל לשלום, ו-11% מאמינים שהסיכוי גבוה.

מעניין להיווכח כי גם לנקודת הגיל השפעה בולטת על ממצאי הסקר: רוב הנשאלים מתחת לגיל 45 לא מאמינים שיש סיכוי לשלום, בעוד רובם המוחלט של הנשאלים מעל גיל 60 סוברים כי יש סיכוי לשלום.

עוד עולה כי 41% מתוך ערביי ישראל שהשתתפו בסקר, מאמינים כי אין סיכוי לשלום, 21% מאמינים שהסיכוי נמוך, ולא פחות מ-30% השיבו כי אינם יודעים לענות על השאלה (זאת לעומת 4%  בקרב היהודים ו-6% בקרב הפלסטינים שהשיבו כי אינם יודעים לענות על כך).

מבין הפלסטינים שהשתתפו בסקר, השיבו 15% מתוכם כי הם מאמינים שהסיכוי לשלום גבוה, ורק 35% השיבו שאינם מאמינים בסיכוי לשלום.

על פי הסקר, הציבור היהודי מאמין כי "שתי מדינות לשני עמים" הוא ההסדר הטוב ביותר שבנמצא: 55% מהמשיבים ציינו אותו כמועדף על פניהם, לעומת 21% שתמכו במדינה אחת לשני עמים בין הירדן לים.

הסקר בדק אף את עמדותיו של הציבור לגבי נשיא ארה"ב טראמפ. בקרב היהודים, רק 11% מבין הנשאלים היהודים מאמינים שטראמפ יתייצב באופן חד-צדדי לטובת ישראל, ו-55% טענו כי מעורבותו בתהליך השלום לא תסייע לקידומו.

תגיות:שלוםפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה