חדשות בארץ

פחות מ-50% הצלחה במבחן ההסמכה של לשכת עורכי הדין

רק 44% מהנבחנים במבחן ההסמכה של לשכת עורכי הדין, עברו בהצלחה, בעוד 56% נכשלו

  • ז' אייר התשע"ז
לשכת עורכי הדין בישראל (צילום ארכיון: פלאש 90)לשכת עורכי הדין בישראל (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כישלון חמור במבחן ההסמכה של לשכות עורכי הדין: פחות ממחצית מהנבחנים עברו את הבחינה, שהתקיימה בשבוע שעבר, בהצלחה.

לבחינה ניגשו 3,436 מתמחים ומתמחות. 2,094 מתמחים ניגשו לראשונה לבחינה ואחוז המעבר שלהם עומד על 56%.

בבחינה הקודמת, שתוצאותיה פורסמו בנובמבר בשנה שעברה ועוררו סערה גדולה בקרב הנבחנים, נרשמו נתונים פחות טובים: 70% מהנבחנים אז כשלו בציון ממוצע של 57.3. הנבחנים טענו אז כי המבחן היה קשה מידי ונועד במכוון על מנת להכשיל את עורכי הדין החדשים, כדי שלא יתחרו בעורכי הדין הקיימים בשוק.

מהלשכה נמסר כי מכלל הנבחנים בפעם הראשונה במועד זה (2,094), 451 הם בוגרים אוניברסיטאות, בעוד 1,575 הנבחנים הנוספים הם בוגרי מכללות שנבחנו לראשונה במועד זה.

מהנתונים שפורסמו עולה כי אחוז הנכשלים הגבוה ביותר הוא בקרב הלומדים באמצעות האינטרנט וקורסים מקוונים. בקרב נבחנים לראשונה שלמדו בחו"ל (32), אחוז העוברים עומד על 6% בלבד. עוד עולה כי 618 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השנייה. מהם עברו 42% בלבד. 724 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השלישית ויותר, ומהם עברו 14% בלבד.

בלשכת עורכי הדין אמרו בתגובה לתוצאות הבחינה, "לשכת עורכי הדין מברכת את המתמחים שעברו את הבחינה ומאחלת להם הצלחה בבחינות בעל פה שיערכו בימים הקרובים". בלשכה הוסיפה וציינו כי "בחינת ההסמכה הבאה תתקיים במתכונת החדשה בעקבות הרפורמה בחוק לשכת עורכי הדין והיא תכלול לצד הדין הפרוצדורלי הקיים גם פרקים בדין המהותי וניסוח מסמכים משפטיים. מתוך כך אין ספק כי החל מהמועד הבא בחינות ההסמכה ישקפו שליטה בידע, הבנה, ויכולת ניתוח של הדין המהותי והדבר יאפשר לכל מתמחה להביא לידי ביטוי רחב ומלא את מכלול יכולותיו המשפטיות, כפי שרכש במהלך לימודיו והתמחותו".

תגיות:מבחןעורך דין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה