חדשות כלכלה

כמה זמן העובדים שלך מבזבזים בעבודה? מחקר חדש מספק למעסיקים את כל התשובות

מי מבזבז יותר זמן בעבודה – המנהל או המזכירה? האם השכלה אקדמית גורמת לעובדים להיות חרוצים יותר? ומי רוצה לנחש את מידת הפרודוקטיביות של עובדים במשרדי ממשלה?

אא

כל מעסיק רוצה לדעת שהעובדים שלו מנצלים את הזמן בעיקר לעבודה, ולא מבזבזים את הזמן על פעילויות שלא כלולות בתיאור התפקיד שלהם. לתקווה הזו, כנראה אין הרבה בסיס. מחקר חדש בוצע בארצות הברית ופורסם בעיתון הכלכלי 'פורבס' גילה שעובדים בני זמננו שוברים שיאים חדשים של בזבוז זמן, ושהדור הצעיר מתמחה במיוחד בתחום.

המחקר בדק 2000 עובדים במגוון רחב של תעשיות. הוא מצא כי בני דור המילניום, אלה שנולדו מתחילת שנות השמונים והלאה, הם אלופים בבזבוז זמן. 60% מהם דיווחו כי הם מבזבזים לפחות שעה בכל יום עבודה. בדור הבוגר יותר, דור Xשנולד בין תחילת שנות השבעים לתחילת שנות השמונים, 54% בזבזו לפחות שעה בכל יום עבודה. המבוגרים יותר, בני דור ה'בייבי בום' היו הכי פרודוקטיביים: רק 32% דיווחו על בזבוז זמן של שעה לפחות ביום עבודה.

ההבדלים ניכרו לא רק בין הדורות השונים אלא גם בין תחומי העיסוק השונים. המקצועות שבהם עובדים מבזבזים הכי פחות זמן, מסתבר, הם בנייה, מלונאות, הוצאה לאור וקמעונאות. מבזבזי הזמן הכבדים ביותר – אלה שהודו שהם מבזבזים לפחות שלוש שעות ביום עבודה – מגיעים מעובדים של ספקי שירותים כמו חשמל ומים, מעובדים בחברות תקשורת כמו חברות סלולארי ואינטרנט, ומעובדים במשרדי ממשלה.

סוג התפקיד אותו מילא העובד השפיע גם הוא על שיעור הזמן שבו הוא עבד בפועל. צוותים אדמיניסטרטיביים דיווחו הרבה יותר על שעות ארוכות מבוזבזות מידי יום, בעוד מנהלים בכירים ביזבזו הכי פחות זמן. רמת השכלה היתה רלוונטית גם היא. עובדים עם השכלה תיכונית בלבד, מסתבר, מבזבזים בממוצע פחות זמן מבעלי השכלה אקדמית.

מה גורם לעובדים לבזבז כל כך הרבה זמן בעובדה? המחקר גילה שהגורם העיקרי להסחות דעת הם טלפונים חכמים – 52% מהמשתתפים בסקר דיווחו שהטלפון שלהם הוא הסחת הדעת העיקרית בעבודה. הגורם השני היה האינטרנט, כשבעקבותיו באחים רכילות משרדית ומדיה חברתית. עובדים שעבדו בסביבות עבודה רועשות, אגב, בזבזו בממוצע הרבה יותר זמן.

מה אפשר לעשות כדי להעלות את הפרודוקטיביות של העובדים? המחקר מצא שגמישות בשעות העבודה ויותר ימי חופשה הם השיטה היעילה ביותר להעלות את הפרודוקטיביות של העובדים. השיטה הכי פחות יעילה? חסימה של אתרי אינטרנט ומעקב אחרי השימוש ברשת של העובדים. אף עובד לא אוהב שמתייחסים אליו כמו ילד – ואם הוא לא מרוצה, הוא ימצא דרכים לבזבז זמן. כן, גם אם כל אתרי הרשתות החברתיות חסומים בעבודה.

תגיות:עבודהכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה