חדשות בעולם

דיווחים כי חיזבאללה בקריסה: ''התקופה הכלכלית הקשה בתולדותיו"

חוק אמריקאי חדש שאוסר על בנקים לסחור עם ארגון הטרור הלבנוני, הביא באחרונה לדיווחים על קריסתו. "המצב שלו הקשה ביותר שהיה מאז הקמתו", טוענים יודעי דבר

אא
המצב של ארגון הטרור הלבנוני 'חיזבאללה', קשה מאי פעם, כך טוענים לאחרונה יודעי דבר. הארגון, מתמודד בתקופה האחרונה עם שתי חזיתות מורכבות, של לחימה בסוריה שגורמת לו לאבד לא מעט לוחמים, לצד משבר כלכלי כבד, אותו לא חווה בעבר מעולם.

הסיבה למשבר הכלכלי, הינה חוק אמריקאי שעבר בדצמבר האחרון, ואוסר על בנקים לסחור עם ארגון החיזבאללה. כתוצאה מכך, יש מי שמגדיר את מצבו הכלכלי כיום כ"קשה ביותר מאז הקמתו". בין שאר השלכותיו, הוביל מצבו של הארגון לכך שהוא מתקשה לשלם לעובדים המקושרים אליו, ובהם מורים ופקידי ממשל, רופאים, אחים ואחיות, חברות תקשורת וארגוני צדקה – ולפי שעה, כל התשלומים הוקפאו.

"מצבו הכלכלי של הארגון הוא הגרוע ביותר זה כמה עשורים", צוטט לאחרונה אדם ז'ובין ממשרד האוצר האמריקני באתר YNET. גם החוקר בילאל סעב, שעובד במכון מחקר שמקום מושבו בוושינגטון, הסכים איתו. "זו התקופה הקשה ביותר לחיזבאללה מאז הקמתו", אמר סעב ל'בלומברג'. "הם בתהליך מעבר משחקן מקומי למעצמה אזורית, והתוצאה אינה ברורה עבורם. האם הם יוכלו לשרוד משהו כזה?".

בדומה לכך, גם ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, התבטא בנאומו בכנס הרצליה היום ודיבר על קשיי ארגונו של נסראללה. "חיזבאללה נמצא בתקופה כלכלית מורכבת מאוד, הוא חווה גם סנקציות כלכליות. הדברים האלה מביאים את חיזבאללה לחזור אולי ולנהוג בצורה שהייתי מגדיר אותה מעט מאפיוזית" (מלשון מאפיה –א.כ), אמר אלוף הלוי. "במלחמה בסוריה נהרגו כבר 1,500 לוחמי חיזבאללה, וזה משפיע מאוד על הארגון. הוא מאותגר בסוריה, חווה חוויות קשות, קרבות לא פשוטים לצד הצלחות".

נוסף לכך, גם השיעים הלבנוניים, שהיו נאמנים לו בעבר – כבר לא מאמינים בכוחו של הארגון. כך למשל, הצהיר רואה חשבון מבנת ג'ביל כי "אני תומך בהתנגדות של חיזבאללה מול ישראל, אבל מבחינה פוליטית המפלגה היא כישלון מוחלט". יחד איתו יש עוד לא מעט תושבים שחשים בתחושות דומות.

בצה"ל בניגוד לכך, אמנם לא רוצים עוד מלחמה – אבל עשר שנים אחרי מלחמת לבנון השניה, בהחלט מצהירים כי הם מוכנים אליה, במידה ויידרשו. "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו מוכנים אליה ואנחנו משפרים את היכולות שלנו", תיאר ראש אמ"ן. "אני חושב שמעולם צבא לא ידע כל כך הרבה על האויב שלו כפי שאנו יודעים על החיזבאללה. הלוחמה הבאה לא תהיה פשוטה, אבל בעיניי הסוף שלה ברור. אם נסראללה היה מודע לידע שלנו והמוכנות שלנו, הוא לא היה מסתכן בעימות נוסף עם ישראל".

על כך הוסיף גם קצין בכיר בצה"ל, כי "אם נסראללה היה יודע מה שאנחנו יודעים עליו ועל מערכיו הוא היה בוודאי האדם הכי מודאג במזרח התיכון".
תגיות:חיזבאללהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה