חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר: תינוקות הם חמודים כדי לשרוד

כמעט כולם מסכימים על כך שתינוק הוא דבר חמוד. אבל מה קורה במוח שלנו כאשר אנחנו פוגשים תינוק, ותופסים אותו כ'חמוד'? מחקר חדש בדק בדיוק את זה

אא
כמעט כל אחד נמס מהמראה של תינוק קטן: העיניים הגדולות, השיער הפלומתי, העור הרך. הריח. אבל בעוד שכמעט כולם מסכימים שתינוקות הם דבר חמוד, רק לאחרונה התחילו חוקרים לבדוק מה בדיוק גורם לתינוקות להיות חמודים כל כך.

חוקרים מהמחלקה לפסיכיאטריה של אוניברסיטת אוקספורד, גילו שהתגובה 'איזה חמוד' שמתעורר בנו למראה תינוק מתרגמת גם לפעילות מוחית מסויימת מאד ברשתות מוח שמעורבות בתהליכי אמפתיה. "זו העדות הראשונה מסוגה שמתיקות התינוקות עוזרת להם לשרוד בכל שהם מעוררים רצון לטפל בהם", אומר פרופסור קרינגלבאך, מעורכי המחקר. "הטיפול הזה קשור לתהליכים במוח שמתרחשים במערכות העונג, כך שהטיפול בתינוקות מתפרש כחוויה נעימה".

במילים אחרות, כאשר אנחנו פוגשים תינוק חמוד, אנחנו מרגישים כלפיו חיבה ורצון לטפל בו, והמוח דואג שה'הטיפול' התיאורטי הזה ייתפס על ידינו, בתת מודע, כחוויה נעימה. "תינוקות מושכים אותנו דרך כל החושים שלנו", מוסיפים החוקרים. זה לא רק הפנים הקטנות והחמודות, אלא גם הריח והצלילים שהם מפיקים. מכלול הדברים מפורש על ידינו כ'חמוד'. 

המאפיינים ה'חמודים' של התינוקות נותנים להם סיכוי טוב לשרוד בעולם. שכן, לפי המחקר, לא רק הורים מגיבים בחום לתינוקות. גברים ונשים כאחד, בין אם יש להם ילדים ובין אם לאו, מגיבים מוחית לתינוקות באותו אופן: מפרשים אותם כ'חמודים' וחשים אמפתיה כלפיהם. "זו כנראה תגובה בסיסית שקיימת בכל אחד, בלי הבדלי מגדר ומצב משפחתי", אומר פרופסור קרינגלבאך. "בשלב הבא נערוך מחקר שיגלה מה קורה לתגובות המוח אחרי שאנחנו נהיים הורים בעצמנו".
תגיות:חדשות מדעתינוקותמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה