חדשות בעולם

מגדל בבל המודרני: חברה קנדית בונה מעלית לשמים

מגדל בבל גרסת 2015: חברת "Thoth Technology" הקנדית מתכננת בניין בגובה של 200 קילומטרים

אא

חברה קנדית בשם "Thoth Technology" טוענת כי הצליחה להמציא "מגדל מעלית" שמאפשר בניה לגובה של עד 200 קילומטרים. המגדל ייבנה באופן בטיחותי, שיאפשר שיגור מטענים ובני אדם ישירות לחלל.

המגדל החדש נרשם כפטנט והוכר בארצות הברית ובבריטניה. החברה, שכבר פיתחה אב טיפוס ממוזער בגובה של 7 מטרים, טוענת, כאמור, כי המגדל שלה יוכל להתנוסס לגובה של עד 200 קילומטרים, עמוק אל תוך השלב העליון ביותר באטמוספרת כדור הארץ – התרמוספירה.

בחברת "Thoth Technology" טוענים כי בעלות של 5 מיליארד דולר, ובתוך כעשור, יוכלו לבנות מגדל בגובה של 15 קילומטרים, שיבנה על גבי הר בגובה של 5 קילומטרים, מה שימקם את ראשו בגובה של 20 קילומטרים, משם יוכלו לשגר חלליות בעלות זולה יותר

מעלית תפעל במגדל ותעלה את התיירים. בניית מעלית בגובה כזה הינה אתגר לא פשוט, בהתחשב בעובדה כי מעליות חשמליות רגילות פועלות בגובה של עד 1,500 קילומטרים לכל היותר, בגלל כוח מוגבל של הכבלים. החברה הקנדית מתכננת כי המעלית תהייה בעלת כושר "נשיאה עצמית" והיא תפעל בתנועה ספירלית בתוך שקעים במגדל.

פתרון אחר שהוצע לתפעול מעלית הענק הוא שימוש בכבלים המיוצרים מחומרים ננו פחמניים, המסוגלים לשאת משא כבד יותר, כשהכבלים שוקלים הרבה פחות מכבלי הפלדה המסורתיים, מה שיאפשר להם לפעול לאורך קילומטרים רבים יותר.

בחברה מצהירים כי גם אם לא יבוצעו שיגורים לחלל והתיירים לא ישושו לצפות בנופים מגובה כה עצום, המגדל יוכל לשמש כאנטנת תקשורת או כיצרנית חשמל משמעותית, בעזרת טורבינות רוח שינצלו את הרוחות הנושבות בעצמה בגובה 20 קילומטרים מעל לפני הים.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

 

תגיות:מגדל בבלשמיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה