מעניין

המדריך לטיפול במכשיר טלפון שנרטב

למי מאיתנו לא קרה (לפחות פעם אחת בחיים) שמכשיר הטלפון החליק מידינו וצנח למקווה מים כלשהו? לפני שאתם פונים בבהלה למעבדת תיקון ומשלמים כסף - הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם הבעיה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

'תאונות' עם מכשירי סלולר הן דבר נפוץ, שעשוי לקרות גם כאשר אתם יושבים בבית, ולאו דווקא נמצאים בפעילות כשהמכשיר על גופכם. מספיק שכוס מחליקה מידינו ותכולתה נשפכת ומגיעה למכשיר, שלא לדבר על מקרים חמורים יותר - בהם המכשיר טובע במקווה מים כלשהו (ולצורך העניין, גם נטלה נכללת בקטגוריה הזו). 

במקום להילחץ, 'לפנות' את הפצוע אל מעבדת התיקונים ולשלם כסף במקום שאינו נצרך, לפניכם חמישה טיפים שיעזרו לפתור את הבעיה:

המתינו זמן מה עד להפעלת המכשיר

כשמכשיר הטלפון שלנו נרטב, האינסטינקט הראשוני של כולנו הוא לנסות להפעיל אותו כדי לוודא שהוא אכן עובד. אולם זו טעות, שכן כשהרטיבות תפגוש בזרמים החשמליים שיתרחשו בזמן ההפעלה, היא עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. המתינו זמן מה, ורק אחרי ייבוש של כל חלקי המכשיר, נסו להפעילו. 

אופן ייבוש החלקים

בשלב זה, עליכם לפרק את המכשיר לגורמים, כשהמטרה היא להגיע לכל החלקים האפשריים שלו: הסוללה, כרטיס הזיכרון וה-SIM. התחילו לייבש את כל החלקים בעזרת נייר סופג, וסיימו בייבוש על ידי מייבש שיער הפועל על אוויר קר. התמידו בפעולה זו למשך עשר דקות לפחות, או עד שהמכשיר יבש כליל. 

אורז - לא למאכל בלבד, מסתבר

גם אחרי שייבשנו היטב את החלקים, סביר להניח שיש עדיין נוזלים בתוך המכשיר עצמו. קחו קערה או קופסא, שפכו פנימה גרגירי אורז (כן, כן. הוא יעיל ביותר למקרה שלפנינו), 'הטביעו' את המכשיר בתוך האורז, הניחו במקום נייטרלי - לא חם מדי ולא קר מדי ו...והמתינו בין 24-48 שעות. בשלב זה כבר תוכלו להחזיר למקומם את כל חלקי המכשיר, ולהפעילו. תתפלאו לגלות כמה טובות הן התוצאות. 

מתי לדלג על שלב האורז?

ברור שכשמדובר במקרה קיצוני של רטיבות, כמו טבילה בכוס קפה או בשלולית בוץ מימית - אין טעם לנסות את שלב האורז. במקרה כזה נמליץ להבהיל את המכשיר למעבדה, שם ידאג הטכנאי לרסס אותו בחומרים מיוחדים שדוחים רטיבות מהסוג הזה ויכולים להועיל הרבה יותר. במקרים מסוימים, יוגדר המכשיר כנמצא במצב קשה מדי, ואז - הברירה היחידה תהיה להחליף את הרכיבים הפנימיים שלו. 

ביטוח? לא במקרה של קורוזיה

עליכם לדעת שחברות הסלולר השונות, כן מספקות שירות תיקונים שכלול בתשלום הביטוח שלכם, אולם רובן ככולן לא כוללות בתוכו את נושא הקורוזיה (דהיינו רטיבות). יש שמעמידים פני 'תמימים' וטוענים שהמכשיר לא נדלק ושאין להם מושג למה, בתקווה שחברת הסלולר תישא בתוצאות ותחליף את המכשיר. מלבד העובדה שמדובר בדבר שאסור מבחינה הלכתית כיוון שהוא גובל בגניבת דעת, יצרני המכשירים שלנו כבר פתרו בעבורנו את הסוגיה: במכשירכם, כמו גם בכל מכשיר אחר, ישנה מדבקה מיוחדת שתפקידה לתת אינדיקציה, על מצב המכשיר. אותה מדבקה תחליף את צבעה כשתבוא במגע עם מים, ולכן - חבל על מאמצי ההתחכמות. 

אז מה עושים אם המכשיר בכל זאת לא נדלק? שתי אופציות: או לפנות למעבדת תיקונים פרטית ולשלם את מלוא ערך ה'נזק' או לפנות לחברת הסלולר בבקשה שהמכשיר יוגדר כ'מושבת' ואז תצטרכו לשלם בהשתתפות עצמית, בהתאם לתנאי חברת הסלולר. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה