בריאות ותזונה

לא תאמינו: כך גורם המעבר לשעון קיץ להשמנה

אם חשבתם שאין השפעה על הגוף שלכם, כדאי שתדעו: ד"ר מאיה רוזמן סיפרה בתכניתה על הקשר הסיבתי בין שעון קיץ להשמנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום חמישי האחרון החזרנו את שעון הקיץ אחורה. יחד איתו, קיבלנו יותר שעות אור ופחות שעת שינה. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכנית הרדיו שלה ב-103FM האם יש קשר בין החלפת השעון להשמנה וכיצד אנו מושפעים מכך. התשובה שלה השאירה את המאזינים בהלם.

"מה עדיף לשמירה על המשקל – שעון חורף או שעון קיץ? הנה כמה נתונים לתשומת לב: עייפות גורמת להשמנה –  במעבר לשעון קיץ אנו מפסידים שעת שינה, לחלקנו זה גורם לעייפות והעייפות גורמת לעלייה בצורך במתוק, גם בלי שנשים לב. כי המתוק הוא אנרגיה זמינה ומעוררת", אמרה.

רוזמן הוסיפה כי "אמנם לפי מחקרים דווקא בתקופת שעון החורף כשמחשיך יותר מוקדם, פחות סרוטונין ואכילה גדולה יותר, מצד שני, יותר אור – יוצאים יותר לבלות, ואוכלים יותר גלידות או מבלים יותר במסעדות".

"ההרגלים שלנו - לפעמים הגוף מדבר ולא לפי השעה. למשל אם אני רעבה בשעה מסוימת בערב או בבוקר – האם אני צריכה לחכות שתגיע השעה הנכונה או להקשיב לגוף? נוצר בלבול קטן שעלול לגרום לצריכת קלוריות גבוהה יותר עד שהגוף יתרגל. אז מה עדיף? שעון חורף או שעון קיץ מבחינה זו? לפי התיאוריות, עדיף שעון קיץ. שעות חושך רבות: בחשיכה יש הפרשה נמוכה יותר של סרוטונין. ירידה ברמות סרוטונין גורמות גם למצב רוח ירוד, ובמקביל לעליה תת מודעת בצורך בפחמימות שנחשבות אצל רבים ככאלו שמשפרות מצב רוח".

ד"ר רוזמן סיכמה והסבירה עוד כי "בחורף פחות מתחשק לנו לצאת לבלות כמובן, שעות בית רבות יותר הן גם יותר שעות עם זמינות לנשנש ובסופו של דבר יש עלייה בצריכת הקלוריות בחורף". היא ציינה גורם נוסף שחשוב לשים לב אליו בחורף – "קור גורם לרעב מוגבר, כי אחת מהדרכים של הגוף לחמם עצמו היא אכילה. בתת המודע יש רעב גדול יותר כשקר לנו, בהשוואה לחום וחמסין שמורידים תיאבון".

תגיות:שעון קיץמשקלתזונה נכונהד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה