חדשות בעולם

סערת העופרת שנמצאה בקינמון בארה"ב: פי 2,000 מהמותר לצריכה

חקירה בינלאומית נפתחה על ידי מנהל המזון האמריקאי לאחר שכמות עופרת גדולה במיוחד נמצאה בתבלין קינמון טחון

אא

פרשה מטרידה במיוחד הותרה לפרסום בשבוע שעבר בארה"ב, לאחר שכמות אסטרונומית של עופרת נמצאה בתבלין קינמון טחון, ברמה שגבוהה פי 2,000 מהצריכה המותרת לאדם בוגר. משרד הבריאות האמריקני מיהר לפתוח בחקירת החברות היצרניות שאחראיות על המחדל, וריקול בקנה מידה גדול הוכרז על המוצרים ה"נגועים". בכל התבלינים שאנחנו צורכים ישנן מתכות, לרבות עופרת, שמגיעות לרוב מן האדמה ביחד עם הצמחים בעצמם. אלא שלרוב הכמויות הן ברמות שאינן מסכנות חיים.

לעתים, חברות המזון מוסיפות מה שנקרא "כרומט עופרת", על מנת להדגיש את צבע התבלין ולהפוך אותו לבעל משקל מסתי יותר, כזה שנראה כמו תבלין ולא כמו אבקה חיוורת. ג'נה פורסיית', מדענית מבית הספר לרפואה של סטנפורד, חוקרת מזה תקופה פרשיות של זיוף תבלינים, ולדבריה גם כמה "פירורים" של כרומט עופרת עשויים לתרום לעלייה במשקל התבלין. מה שזה אומר בפועל הוא שריווחי יותר וגם כלכלי יותר לחברות המייצרות, להוסיף כרומט עופרת לתבלינים. 

אצל מי הזיופים ניכרים יותר, וממי צריך להיזהר?

מנהל המזון והתרופות האמריקני פרסם כי כמות העופרת שנמצאה בקינמון היא "זיהום בקנה מידה סביבתי", והזהיר כי הדבר עשוי לקרות לעיתים קרובות יותר כשמדובר במותגים בלתי מוכרים ובלתי מפוקחים. "למוצרים של מותגים יש בקרת איכות גבוהה יותר בדרך כלל, כי הם מחויבים לפרוטוקולים מחמירים של בטיחות", מסבירה מנהלת הדוברות באחד מן המותגים המוכרים יותר בארה"ב, לורי רובינסון. 

תגיות:עופרתזיהוםמחקרתבלינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה