חדשות בעולם

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה נגד ישראל – ארה"ב נמנעה ולא הטילה וטו

המועצה קראה לישראל להפסיק את האש בעזה, אך ההחלטה על פי החוק הבינלאומי אינה מחייבת. בדיין נאם בארה"ב: "המבצע הישראלי יסתיים כשלחמאס לא תהיה את היכולת לבצע דברים מחרידים לישראלים"

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם הצביע אמש נגד ישראל וקראה להפסקת אש ברצועת עזה. משרד החוץ הגיב היום (חמישי) על החלטה וציין כי "ישראל קוראת למועצה ולקהילה הבינלאומית לעמוד בתוקף על שחרור כל החטופים הישראלים במהירות כפי שההחלטה קובעת. ישראל מצפה ממועצת הביטחון לגנות את החמאס בצורה חד משמעית, ולהתייחס לצורך לייצר מציאות ביטחונית אחרת בעזה. אין מקום להפוגות הומניטריות ממושכות כל עוד 239 חטופים נמצאים בידי מחבלי החמאס".

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה למעשה החלטה שהגישה מלטה. יש לציין עם זאת כי המועצה כן קראה לחמאס לשחרר את כל החטופים הישראלים מהרצועה. 12 מדינות תמכו בהצעה, וארצות הברית לא הטילה וטו על ההחלטה ונמנעה, כמו גם בריטניה ורוסיה.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, התייחס להחלטת מועצת הביטחון ואמר כי היא מנותקת מהמציאות. "לא תהיה להחלטה שום משמעות בפועל, ישראל ממילא פועלת לפי החוק הבינלאומי ואילו מחבלי החמאס כלל לא יקראו את ההחלטה ולא יפעלו לפיה", מסר ארדן. "מצער שהמועצה ממשיכה להתעלם ולא לגנות או אפילו להזכיר את הטבח שביצע חמאס ושהוביל למלחמה בעזה. זה מביש. ישראל תמשיך לפעול עד להשמדת חמאס והחזרת החטופים".

בבריטניה, בית הנבחרים הבריטי הצביע נגד הצעה שיזמה מפלגת הלייבור, המבקרת את פעולות ישראל ברצועת עזה וקוראת להפוגות הומניטריות. 290 חברי בית הנבחרים הצביעו נגד ההצעה, ו-183 הצביעו בעדה.

בארה"ב, במסיבת עיתונאים שקיים הנשיא, ג'ו ביידן, אחרי פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג, הוא אמר כי הוא "לא יודע כמה זמן תימשך המלחמה בעזה. חמאס מבצע פשעי מלחמה בכך שהקים מפקדות צבאיות בבית חולים. המבצע הישראלי יסתיים כשלחמאס לא תהיה את היכולת לבצע דברים מחרידים לישראלים". הנשיא האמריקני הוסיף כי "ישראל לוקחת סיכונים, ואנשיה נהרגים בעזה. לישראל יש מחויבות לזהירות המרבית האפשרית כשהיא תוקפת מטרות. זו תהיה טעות לכבוש את רצועת עזה".

תגיות:מועצ הביטחוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה