חדשות בעולם

אזרחים מקולומביה וצ'ילה נחטפו לעזה, ממשלותיהם שוקלות ניתוק היחסים עם ישראל

לאחר שבוליביה הודיעה כי היא מנתקת את היחסים עם ישראל, וניקרגואה תצטרף אליה, בקולומביה וצ'ילה הוציאו את השגרירים מהארץ. ישראל על החלטת בוליביה: "כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן"

משרד החוץ בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)משרד החוץ בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בוליביה הודיעה אמש (רביעי) כי היא מנתקת את היחסים עם ישראל, "בשל המתקפה הצבאית הישראלית האגרסיבית והבלתי מידתית המתרחשת ברצועת עזה". ממשלת ניקרגואה מסרה היום על החלטתה לבצע מהלך דומה.

ממשלות קולומביה וצ'ילה החליטו להוציא מישראל את שגריריהן, והם נקראו ל"התייעצות" במולדתם. המפתיע בצעד הזה הוא שאזרחים קולומביאנים וצ'יליאנים, שחיו בישראל, נחטפו לעזה.

בצ'ילה, הנשיא גבריאל בוריק אמר כי השגריר יוחזר "לטובת התייעצויות, לאחר שישראל הפרה את המשפט ההומניטרי הבינלאומי בעזה". לדבריו, "צ'ילה מגנה בחריפות את הפעולות הצבאיות הללו ומתבוננת בהן בדאגה".

בוריק גם האשים את ישראל בביצוע רצח עם. כמו בוליביה, גם צ'ילה לא הזכירה את מתקפת חמאס על ישראל. בצ'ילה נמצאת הקהילה הפלסטינית הגדולה ביותר מחוץ למזרח התיכון. בקולומביה, הנשיא גוסטבו פטרו מוביל קו תקיף נגד ישראל מאז תחילת הלחימה, ואף משווה בין פעולות ישראל נגד הפלסטינים לבין השואה.

גם משרד החוץ בארגנטינה, שגם אזרחים שלה חטופים בעזה, יצאה בהצהרה הקוראת לישראל להפסיק את הלחימה. בארגנטינה הקהילה היהודית הגדולה ביותר בדרום אמריקה, קהילה שבימים האחרונים ארגנה הפגנות המוניות למען ישראל.

משרד החוץ בירושלים פרסם הודעה בעקבות הצהרת בוליביה על ניתוק היחסים: "זו היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן. בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס, שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני, המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה. מאז חילופי השלטון בבוליביה היחסים בין המדינות היו ממילא ריקים מתוכן".

בישראל טוענים כי לא הופתעו מהחזרת השגרירים של צ'ילה וקולומביה, ומקווים שמדינות נוספות לא ילכו בעקבותיהן. משרד החוץ קרא לקולומביה וצ’ילה לגנות באופן מפורש את ארגון הטרור חמאס.

במקומות אחרים ביבשת הדרום אמריקנית יש דווקא גילויי תמיכה: בברזיל חברי קונגרס החזיקו תמונות של חטופים, בארגנטינה הוארו בניינים בצבעי דגל ישראל, אבל לא כיוזמה ממשלתית. יש לציין כי עד הבחירות הקרובות בארגנטינה, בכירים בממשלה הקיימת נחשבים מקורבים לאיראן.

שר החוץ של גוואטמלה נשא בשבוע שעבר נאום מרגש ופרו-ישראלי בעצרת האו"ם, במקסיקו קיימו אזרחים, חלקם הגדול נוצרים, הפגנות תמיכה בישראל ובפרגוואי נערכו הפגנות תמיכה והוארו בניינים בצבעי כחול לבן.

יש לציין כי ירדן הוציאה אתמול את שגרירה מישראל, והיום הודיע הפרלמנט בבחריין כי הוא ייעץ לממשלה להחזיר את השגריר מישראל, ולהקפיא גם את הקשרים הכלכליים. משרד החלוץ בירושלים מסר בתגובה כי "לא התקבלה כל הודעה או החלטה מממשלת בחריין, להחזיר את שגרירי המדינות. היחסים בין ישראל ובחריין יציבים".

תגיות:משרד החוץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה