הורים וילדים

"לצמצם צריכת חדשות אצל ילדים": בעקבות המצב, הפסיכיאטר מסביר איך להוריד את מפלס החרדה

מצב החירום הוביל את הפסיכיאטר ד"ר אילן וולקוב לספק מספר טיפים להורים ולילדים הלחוצים: "צריכת חדשות עבור הילדים - זו רק העצמת חרדה מיותרת וזה עשוי להיות דרמטי מאוד עם ילדים שנכנסים להיסטריה"

  • כ"ז תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בצל המצב בדרום, הפסיכיאטר ד"ר אילן וולקוב מנהל המרכז הרפואי"מיינד מי" מסביר כיצד תוכלו לשמור על קור רוח. בטור לעיתון "מעריב" כתב וולקוב על 3 כמה מרכזיים לחיים תחת שגרת הלחץ.
1. "בין אזעקות. לנסות ולהפגין מוכנות ככל האפשר. בין היתר, כדאי להכין מראש תיק מיוחד אותו ניקח לממד או למקלט, הכולל דברים בסיסיים כמו שתייה ונשנושים, שכן ההתרוצצות ברחבי הבית לאסוף את זה בזמן אמת עשויה לייצר כאוס. אנשים שמתרוצצים בחוסר שליטה נכנסים להתקף חרדה".

2. "הורים לילדים - צמצמו צריכת חדשות, שכן זו רק העצמת חרדה מיותרת וזה עשוי להיות דרמטי מאוד עם ילדים שנכנסים להיסטריה. זה נחמד לדעת מה קורה, אבל זה בפירוש חסר משמעות לקבל את אותו המידע משישה שבעה מקורות, אלא רק מייצר חרדה".

3. "אנשים שמתגוררים בבניין עם מקלט - להימנע משיחות על המצב. זו הזדמנות מצוינת להכיר את השכנים החדשים, ולשאול את השכנה מהקומה מעל מה שלום הילדים שלה. הדבר האחרון שהייתם רוצים זה להכניס אדם להתקף חרדה, בין היתר כי זו תחושה מדבקת".

4. "בעת השהייה במקלט או בממ"ד - ליצור פעילות בהמשכים, משחק דוגמת פאזל או מונופול. זה נותן תחושה של המשכיות, ומשהו נעים ומוכר לשוב אליו. זה יוצר שינוי בנרטיב".

5. "להזכיר לכולם שמדובר באירוע זמני בלבד ושאנחנו מלוכדים ואוהבים זה את זה לתמיד".

6. "במידה ואתם נמצאים בעבודה - וגם אם לא: נסו להיכנס למוד של עשייה. תייצרו משימות ותזכרו שאתם משחקים תפקיד מסוים (בין אם אתם אנשי ביטחון או רפואה, ובין אם מדובר בהורים לילדים קטנים). עליכם לשדר לסביבה שהכל בסדר".

7. "נסו ליצור אסקפיזם לזמן שהייה בממ"ד".

8. "טיפ חשוב לאנשים שנמצאים בפאניקה: נסו ליזום משחק פשוט, במסגרתו הם צריכים להצביע על חמישה פריטים בצבע מסוים. הסחת הדעת הזו תסיח את הקשב ותוציא אנשים מהתקפי החרדה. אפשר גם לספור מאלף אחורה".

9. "במידה ויש לכם בעל חיים, או שאתם נמצאים בממ"ד עם בעלי חיים מוכרים לכם - לטפו אותם".

תגיות:חרדההורים וילדיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה