חדשות בארץ

"כל ילד שקרא תנ"ך יודע למי שייכת יריחו": סערה בישראל בעקבות החלטת אונסק"ו

גינויים בישראל בעקבות ההחלטה להכיר באתר המורשת כפלסטיני. השרה סטרוק: "צעד בזוי של הכחשת היסטוריה. שום החלטה כזו לא תשנה את ההיסטוריה. כתם של חרפה"

  • ג' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מאותו ארגון אונסק"ו שטען בשנת 2016 שאין קשר בין העם היהודי למקומות הקדושים בירושלים - אני לא מצפה לכלום". כך כתב חבר הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד) בעקבות ההחלטה לפיה אתר תל יריחו ייכנס לרשימת אתרי מורשת של ארגון אונסק"ו. הארגון החליט במהלך החג כי למרות שהאתר ממוקם בבקעת הירדן הוא יוגדר תחת שטח פלסטיני, והדבר עורר זעם גדול בישראל. מדובר בשטח שמשתרע על פני כ-40 דונם וכולל מספר מבנים בהם מגדל יריחו.

ח"כ דן אילוז (הליכוד) כתב: "למקרה שתהיתם כמה אונסק"ו מנותקים, הארגון הצביע אתמול, בראש השנה, על העיר יריחו כאתר מורשת בפלסטין. באונסק"ו שוב מוכיחים שהם לחלוטין מנותקים מהמציאות". שרת ההתיישבות אורית סטרוק תקפה: "שוב אונסק"ו נוקטת צעד בזוי של הכחשת היסטוריה. שום החלטה כזו לא תשנה את העובדה הפשוטה שההיסטוריה של יריחו, כמו גם הריבונות הבלעדית עליה, שייכת לעם ישראל ולמדינת ישראל. משמעות ההחלטה - כתם של חרפה על מצחה של המנכ"לית אודרי אזולאי, שהתחיבה שהארגון לא יקבל עוד החלטות אנטי-ישראליות". 

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, כתב: "היכולת להתכחש להיסטוריה היא שיא חדש של פוליטיזציה של אונסק"ו שמתעלם מהנוכחות הישראלית הקדומה בעיר יריחו. כל ילד בעולם שקרא תנ"ך יודע למי שייכת העיר יריחו. להכריז על 'אתר מורשת' לקבוצה ששורשיה מסתכמים בכמה עשרות שנים זה צעד טיפשי שמגחיך את הארגון כולו". שר התפוצות, עמיחי שיקלי, כינה ההחלטה של אונסק"ו כ"היסטוריה מומצאת".

בהצבעה, שנערכה בכינוס אונסק"ו בריאד בירת סעודיה, נקבע כי תל יריחו יוכר כ"אתר מורשת עולמי פלסטיני". ארגון האו"ם הבהיר כי סמוך לאתר זה יש גם אתרים מורשת יהודיים ונוצריים שלא נכללים ברשימה - אך יש ערך רב בשימורם.

במשרד החוץ יצאו נגד ההחלטה: "אנו רואים בהחלטה שהתקבלה כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק"ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

תגיות:יריחואונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה