חדשות בעולם

סערה בהודו: הממשלה רוצה להחליף את שם המדינה. חשש לאלימות

כלי התקשורת בהודו פרסמו כי הממשל שוקל להחליף את שם המדינה, מהודו לבהרט. הנימוק: חזרה לשם המקורי. חשש שהמוסלמים יתנגדו, מאחר והשם מעצים את ההינדים

ראש ממשלת הודו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ראש ממשלת הודו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בהודו דווח היום (חמישי) שהממשלה שוקלת לשנות את שם המדינה מהודו ל"בהרט". השם נמצא בשימוש בקרב רבים בהודו, בזירה המקומית, מזה עשרות שנים ואף יותר.

כלי התקשורת ההודי Times Now, המשדר בשפה האנגלית, דיווח שמדובר במילה בשפת הסנסקריט העתיקה, שפת ההינדו, וזהו גם שמה של הודו בשפה ההינדית.

השיקול להחליף את השם מהודו לבהרט הוא גם פוליטי. נרנדרה מודי, ראש הממשלה, נחשב למוביל קו הינדי-לאומני. יריביו טוענים כי הוא דוחק אזרחים בני דתות אחרות שאינם הינדים, המהווים את הרוב הגדול במדינה.

מפלגתו של מודי, "המפלגה העממית ההודית", נקראת בהודו מפלגת "בהרטיה ג'נאטה". המפלגה טוענת כי הרצון לשנות את שמה של הודו הוא בעצם רצון להתנתק מסמל לשלטון הקולוניאליזם הבריטי במדינה, בין המאות ה-18 וה-20, שהסתיים סופית בשנת 1947. אחת הטענות בקרב התומכים בשינוי השם הוא כי השם הודו (India) מסמל את "העבדות לבריטים".

בדיווח של העיתון ההודי צוין עוד כי לאורך השנים האחרונות פעלו אנשי מפלגת השלטון לשנות שמות רבים של מוסדות ואתרים בהודו, המזוהים עם התקופה הבריטית, וכך גם עם התקופה המוגולית (בשליטת המוסלמים) במאות השנים שלפני כן.

מנגד, באופוזיציה ההודית מביעים התנגדות למהלך וטוענים כי הודו, המגוונת מאוד אתנית, חיה במרקם חברתי "עדין". חברי אופוזיציה ציינו כי "בחירת שם עם משמעות הינדית תפגע במרקם זה, במיוחד ב-200 מיליון המוסלמים".  הם הוסיפו כי הדבר עלול להוביל גם למהומות אלימות.

תגיות:הודונרנדרה מודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה