מעניין

אסור לפספס: מסתבר שעד עכשיו לא השתמשתם בנייר כסף נכון

באיזה צד של נייר האלומיניום אתם משתמשים? משתמש אינסטגרם הדהים את עוקביו כשגילה איך באמת אמורים להשתמש בנייר כסף

  • י"ח אלול התשפ"ג
אא

באיזה צד של רדיד האלומיניום (נייר כסף) אתם משתמשים? משתמש ברשת האינסטגרם בשם דן פוקס, שמפרסם לעיתים קרובות טיפים וטריקים בנושאי בית וניקיון, הסביר בסרטון חדש באיזה צד של נייר הכסף אתם אמורים להשתמש.

נייר כסף הוא אחד הפריטים השימושיים ביותר במטבח. עם זאת, לנייר שני צדדים – אחד מבריק ואחד מט, ומשתמשים רבים לא תמיד בטוחים כיצד צריך להשתמש בו – האם כשהצד המבריק פונה כלפי חוץ או כלפי המזון.  

לדבריו של פוקס, הכול תלוי בסיבה שלשמה אתם זקוקים לנייר. אם אתם אורזים מזון קר, עליכם להפנות את הצד המט של נייר הכסף כלפי המזון. לעומת זאת, אם אתם אורזים מזון חם, עליכם להפנות את הצד המבריק פנימה. פוקס הסביר כי הצד המבריק של רדיד האלומיניום שומר על החום בצורה טובה יותר.

גם השף הבריטי, טום קרידג', אמר בעבר כי הצד המבריק של הנייר שומר על חום המזון. "יש שני צדדים לנייר אלומיניום - הצד הנוצץ והצד הפחות נוצץ", הסביר קרידג' בתוכנית "פרש סטארט" של רשת ה-BBC, "תמיד זכרו - הצד המשעמם למעלה, הצד הנוצץ למטה, זה הצד הרפלקטיבי, הוא שומר על החום כמה שניתן וגורם לבישול להתבצע בצורה יותר יעילה".

לעומת זאת, באתר "קולינרי לור" מסבירים שההבדל בין הצדדים הוא תוצאה של תהליך הייצור: גוש אלומיניום מרודד דרך מערוכי פלדה ענקיים מספר פעמים תוך כדי חימום, כדי לשטח ולהאריך אותו. בכל מעבר דרך המערוכים, העובי מצטמצם, עד שהיריעה מגיעה לעובי הרצוי. כשהיריעה מגיעה לעובי 5 מ"מ מעבירים אותה בין מערוכים קרים. בשלב זה היריעה כל כך דקה שהיא עלולה להיקרע, ולכן מעבירים שתי יריעות וכך נוצרים שני הצדדים: הצד שבא במגע עם מערוכי הפלדה נעשה מלוטש ומבריק יותר, והצד השני – שבא במגע עם היריעה הנוספת – נראה מט.

במילים אחרות, שני הצדדים עשויים בדיוק באותה צורה ומאותו חומר, ואין שום הבדל בביצועים של אף אחד מהצדדים.

תגיות:נייר כסףויראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה