בריאות ותזונה

חוזרים לבית הספר: איך מכינים כריכים שלא יחזרו הביתה בקופסת האוכל?

אין דבר מאכזב יותר מלפתוח את קופסת האוכל ולגלות שהכריך המושקע שהכנתם יום קודם חוזר מבויש ועזוב כשהוא ארוז בקפידה. למה זה קורה ואיך אפשר לפתוח את קופסת האוכל אחרי יום לימודים ולגלות שהיא ריקה? בין הפרוסות

אא

כולנו מכירים את התרחיש הבא: אתם קמים מוקדם בבוקר, טורחים, חותכים, מורחים ומשקיעים בכריך מפואר, בריא ועמוס ויטמינים – ומגלים אותו זנוח, עייף ובעיקר מקולקל בתיק האוכל של הילד בבוקר למחרת. האם זו גזרה שנגזרה עלינו ההורים מימי קדם, או שמא יש לנו סיכוי לשלוח כריך לבית הספר ולקבל בחזרה תיק אוכל ריק וילד שמח?

נתחיל במציאות – ילד אוכל מה שהוא אוהב. נקודה. הכלל הפשוט הזה יעזור לכם לצלוח גם את סרבני הסנדוויצים הגדולים: לא שולחים לילד כריך עם ממרח שהוא לא אוהב. החלום שלי, למשל, היה לשלוח את ילדי עם כריך נבטים, חסה ועגבניות. אך האם כריך כזה היה מתקבל בברכה אצל ילדי חובבי ממרח השוקולד? כנראה שלא.

אי לכך ובהתאם לזאת, תוכנית א' החלומית נפסלה ונכנסה לגניזה עד להבשלת בלוטות הטעם אצל ילדי, ותוכנית ב', או בשמה השני: "מתעוררים מהחלום", נכנסה לפעולה. לכאורה פשוט, נכון? ובכן, תלוי בילד ותלוי את מי שואלים. אם זכיתם כמוני, בילד או ילדה חובבי מתוק, אתם עשויים להיתקל בבקשה חוזרת ונשנית לסנדויץ' עם ממרח שוקולד. מניסיון – אל תאסרו לחלוטין את הממרח הנ"ל, אלא הפכו אותו לממרח יום שישי. בשאר הימים, נסו את הרעיונות האלו:

  1. כריך טונה: הילדים אוכלים טונה בסעודה שלישית? למה לא בלחם?! נסו טונה עם מיונז, אבל, וזה אבל חשוב אל תוסיפו עגבניה בלי לשאול. אחרת, הכריך יישלח בחזרה אחר כבוד בטענה (הצודקת) "שלחת לי כריך רטוב".

  1. כריך אבוקדו: בהנחה וזוהי העונה והצלחתם לשים את ידכם על אבוקדו בשל, טעים ורך – יש לא מעט ילדים שיגידו כן לכריך הירוק. שימו לב – לא כל ילד אוהב לימון באבוקדו שלו. שוב, פשוט תשאלו.
  2. כריך חמאת בוטנים –אם אין אלרגיה ילד עצמו או בסביבה הלימודית, הציעו כריך עם חמאת בוטנים, יש לי חברה שגרמה לילדים שלה לאהוב חמאת בוטנים פשוט כי היא קראה לזה ממרח במבה. ובמבה כידוע – זה כבר סיפור אחר. נסו לכתחילה חמאת בוטנים טבעית או שלבו עם האפשרויות הבאות: ריבה כמו האמריקאים שמשום מה בטוחים שמדובר בכריך בריאות, סילאן (אם הילדים עדין בשלב שהם לא קולטים שזה עשוי מתמרים), או כברירה אחרונה – סוכר.
  3. כריך גבינה – כריך גבינה עם זיתים עשוי להפוך ללהיט ברגע שמתרגלים לרעיון, וכריך טוסט אהוב משום מה על המון ילדים למרות שבשעת ארוחת הבוקר בכיתה הוא כבר קר וצמיגי. לכו תבינו.
  4. כריך חביתה – עוד הרבה לפני הפרסום והרעש, חביתה בתוך לחם היתה הבחירה המועדפת על רבים מילדי ישראל.  מניסיון, אל תמהרו להוסיף ממרחים וגבינות לכריך חביתה. ילדים רבים אוהבים לחם פשוט ונקי עם חביתה וזה הכל. למה? ככה.

כמה טיפים לשדרוג:

  • כדי להפוך את הכריכים למשהו מעניין שכיף לנגוס בו, נסו לגלגל אותם או לחתוך מהם צורות עם חותכן. 
  • גוונו עם הלחם: נסו בגטים, לחמניות, פיתות ואפילו לאפות או טורטיות.
  • ראש חודש זו הזדמנות טובה לכריך השוקולד המסורתי, או פשוט ללחמנייה עם שוקו כמו בקייטנה. בריא? לא. אבל לא חוזר בתיק האוכל לעולם.
  • לילד סרבן נטילה אפשר לרכוש לחמניית מזונות – עכשיו אין שום תירוץ.

 

ולסיום: מה אהבתם בלחם? האם באמת הייתם ילדים מושלמים שאוכלים הכל? חשבו על כך וכתבו לנו בתגובות.

תגיות:בית ספרהכנת כריכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה