סלבס בהתחזקות

מה פירוש "כי תצא למלחמה על אויבך?" – מגישת החדשות מסבירה

אנחנו מנהלים את החיים בהרבה חזיתות, חלקן קלות, אחרות מאתגרות יותר. עלינו להתחיל קודם כל בזירה שנמצאת אצלנו בפנים", כותבת מגי טביבי על פרשת השבוע

  • י"א אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המגישה מגי טביבי כתבה בסוף השבוע לעוקביה על 74 המצוות בפרשת כי תצא. "74 המצוות שמתחלקות באופן הבא - מצוות 'עשה' - מבטיחות בדרך כלל תגמול למי שמבצע אותה. מצוות 'אל תעשה' - מציינת עונש למי שלא יקיים אותה", היא פותחת. "כשעוברים על רשימת המצוות המתגלגלת אפשר להבחין שהיא נוגעות כמעט בכל תחום אפשרי. מדיני מלחמה ועד דיני משפחה, והתחושה שמתקבלת היא שמדובר במעין ספר חינוך".

טביבי בחרה להתמקד דווקא במצווה שפותחת את הפרשה, "כי תצא למלחמה על אויבך ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו". היא מסבירה כי קריאה ראשונית של הפסוק "מעלה כמה סימני שאלה - באיזו מלחמה מדובר? ולמה ההוראה לצאת למלחמה כתובה בכלל בלשון יחיד אם הפנייה היא לעם שלם? אז הנה שתי פרשנויות מעניינות שגזרתי מכך. לפי האחת - מלחמה כשמה כן היא. נגד אויבנו. וכדי לנצח בה וליהנות מהשלל עלינו לצאת אליה מאוחדים, כאיש אחד בלב אחד, ולכן נוקט כאן הכתוב בלשון יחיד".

בהמשך היא מספרת מהי לפי הפרשנות השנייה והעמוקה יותר. "אין הכוונה למלחמה פיזית כפי שכולנו מכירים, אלא דווקא למלחמה שמתנהלת בתוכנו. מה זה אומר?", היא כותבת. "1. כי תצא למלחמה - זהו הרגע שבו אתה יוצא למלחמה. הרגע שבו החלטת לעשות את הצעד הראשון. 2. על אויבך - המלחמה הפנימית היא נגד הפחדים, החולשות או ההרס העצמי. 3. ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו - ברגע שהחלטת לצאת למלחמה כזאת, ה' מבטיח שתנצח. רק תבטח בו".

המסר שלה הוא ברור. "אנחנו מנהלים את החיים בהרבה חזיתות, חלקן קלות, אחרות מאתגרות יותר. הנלמד מכך, היא שכדי לנצח בכל אחת מאותן זירות, עלינו להתחיל קודם כל בזירה שנמצאת אצלנו בפנים", סיכמה בפוסט שזכה ללא מעט שיתופים ותגובות.

תגיות:מגי טביביכי תצא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה