חדשות בעולם

ארה"ב: פסיקה דרמטית בקשר לזכויות יוצרים של AI (בינה מלאכותית)

פסיקה דרמטית בקשר לזכויות יוצרים בתוכנה הפופולרית ליצירת תמונות בבינה מלאכותית

אא

משתמשים במידג'רני או בתוכנות אחרות ליצירת תמונות בבינה מלאכותית? ודאי תופתעו לשמוע על הפסיקה החדשה והדרמטית שטלטלה לאחרונה את ארה"ב, ולמעשה את העולם כולו. 

במשך למעלה משלושה חודשים חיכה ד"ר סטיבן תאלר לתגובה על תביעתו כנגד משרד זכויות יוצרים בארה"ב, בטענה כי הלה סירב לאשר לו זכות יוצרים על תמונות שיצר בבינה מלאכותית. תאלר, שחש כי זכויותיו נפגעו מהסירוב החוזר והנשנה של משרד זכויות היוצרים להכיר ביצירותיו ככאלו שלא ניתן להשתמש בהן ללא אישורו, החליט לתבוע את המשרד אלא שבשבוע שעבר טלטלה פסיקה של שופטת בתיק את אמות הספים של תאלר, ושל יוצרים אחרים בארה"ב ובעולם. 

השופטת, בריל א. הוואל שמה, שדנה בתביעה בבית המשפט המחוזי, החליטה לפסול את תביעתו של תאלר בטענה כי היצירות הן פרי מכונה, ומשוכללת ככל שתהיה - היות ואין בה מגע אנושי, אין ליוצרים שם אפשרות לדרוש זכויות יוצרים על יצירותיהם. 

"כדי לשייך יוצר לתביעה של זכויות יוצרים, הוא חייב להיות אנושי. בן אדם", אומרת השופטת. "ולמרות שהאלוגריתמים של הבינה המלאכותית מוגדרים על ידי בני אנוש, זה עדיין לא הופך אותם לבעלי הזכויות הבלעדיים על יצירתם".

החלטתה זו היא תקדים לא משמח במיוחד לכל היוצרים במידג'רני ובתוכנות זהות, שמוגדרים בצורה אנושית על ידי הגדרות שמישהו חשב עליהן. בדרך כלל, התוצאות הטובות יותר, יתקבלו על ידי הגדרות טובות ומדויקות יותר, מה שאומר שכן היה מקום להתחשב בכך - אולם הפסיקה הנוכחית כלל אינה מתחשבת בשאלה מי הגדיר אלא מי סיפק את היצירה המוגמרת והסופית, ושם,  יוצרים ואמנים שמשתמשים בתוכנות הללו,  ככל הנראה יצטרכו לשחרר את יצירותיהן לטובת הכלל, גם אם הדבר פוגע קשות בפרנסתם. 

תגיות:זכויות יוצריםארה"בפסיקהבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה