חדשות בארץ

בג"ץ ליועמ"שית: הגיבי לעתירה נגדך עד אמצע ספטמבר

החלטת בית המשפט מתייחסת לעתירת השר יצחק וסרלאוף בעניין האכיפה הבררנית נגד חוסמי הכבישים. וסרלאוף: "היועמ"שית מפקירה בהתנהלותה את הציבור לאלימות ומעשי עבריינות"

יצחק וסרלאוף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יצחק וסרלאוף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בעקבות עתירתו לבג"ץ של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף נגד היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, דרש ממנה היום (שלישי) השופט נעם סולברג למסור עד התאריך 15.9 תשובות לעתירה.

וסרלאוף הגיש ביום חמישי שעבר את עתירתו, בה דרש את התערבות בית המשפט נגד מיארה. השר טען כי לא זכה למענה מצידה על פניותיו בנוגע לאי טיפול משפטי בחוסמי הכבישים, מקרב המתנגדים לרפורמה המשפטית.

בעתירה דרש השר להוציא צווים על תנאי, שיורו למיארה להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות כנגד חוסמי כבישים וכנגד מובילי ומארגני החסימות. בשלב זה בית המשפט נמנע מהוצאת צו על תנאי.

וסרלאוף הדגיש כי "היועמ"שית נוקטת באופן מובהק באכיפה בררנית, ומפקירה בהתנהלותה את הציבור לאלימות ומעשי עבריינות. היא מתנערת מחובותיה ומפקירה את הציבור מול אלימות של עבריינות שיטתית. עתרתי לבג"ץ נגד היועמ"שית שלא ממלאת את תפקידה. הזהרתי שההתנהלות של הפרקליטות היא לא שוויונית, ועלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה".

כזכור, לפני מספר שבועות קיימה הממשלה דיון מיוחד שהתרכז בהיעדר האכיפה הראויה מצד רשויות החוק נגד המפגינים בעד ביטול הרפורמה המשפטית. מיארה הצליחה להרגיז את השרים, כשהעירה שהתחושה היא שהממשלה מצפה ממנה ומהמשטרה "לעמוד במכסת מעצרים".

בתום הדיון הנחתה הממשלה את מיארה להניח בפני הממשלה נוסח כתוב של הנחיותיה לגבי חסימת צירים, מהי מדיניות האכיפה ביחס להפגנות ליד בתים של נבחרי ציבור, ומהי מדיניות האכיפה ביחס לקריאות לסרבנות, המרדה והסתה לאי ציות.

בתגובה להנחיה, ציינה בהרב מיארה כי "מערכת אכיפת החוק מחויבת להפעיל את הסמכויות שנמסרו לה בדין, באופן מקצועי ועצמאי. עצמאות זו מהווה ערובה מרכזית לשמירת זכויות האדם. דווקא בעת מחאה נגד מדיניות הממשלה ושריה, על הממשלה להקפיד הקפדה יתרה להימנע מפעולות שיש בהן כדי להתפרש כניסיון להשפיע באופן לא לגיטימי על שיקול הדעת המקצועי של גורמי אכיפת החוק".

תגיות:בג"צגלי בהרב מיארהיצחק וסרלאוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה