חדשות בריאות

"מתפשטת בעור ובקרקפת": מחלת עור חדשה מתפשטת בקרב ילדים בישראל

אימפטיגו היא מחלת עור זיהומית שמתפרצת בשבועות האחרונים בישראל ומסכנת ילדים. רופאת עור: "מחלה מאוד מדבקת, עלולות להיות הדבקות חוזרות והילדים עלולים להדביק גם מבוגרים"

  • כ"א אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התפרצות של מחלת עור חדשה מתחילה להתפשט בישראל בקרב ילדים. קוראים לה אימפטיגו – והיא מחלת עור זיהומית. בפוסט, שהפך ויראלי לאחרונה, שיתפה אחת האימהות: "היי בנות, רציתי לשאול אם גם לילד/ה שלכן יצאו פצעים כאלה. כשזה התחיל חשבנו זה שזה עקיצה של יתוש ועכשיו זה נהיה הרבה יותר גרוע. קבעתי תור לרופא אבל רציתי לדעת אם קרה לכן ואתן יודעות להגיד במה מדובר".

הפוסט עורר תגובות של אימהות בכל הארץ. מתברר כי לא מדובר במקרים בודדים, אלא בתופעה של ממש. רוב האימהות לא הבינו על מה המהומה. אחת מהן, רעות סבג מדמון מהרצליה, כתבה: "לא הכרנו את זה בכלל. עברתי 'חודש של גיהנום' עם הבת שלי. זה התפשט לה בכל הגוף והקרקפת, אפילו נכנס לדם. היינו צריכים פעמיים אנטיביוטיקה משחות ושמפו מיוחד".

בשיחה עם אתר MAKO סיפרה סבג על מה שקורה לבתה בת ה-6: "זה נראה ממש כמו כוויות. בהתחלה הם יצאו ברגל ומיד ניגשתי לרופא המשפחה. הוא איבחן שזה אבעבועות רוח, אבל כשראיתי במהלך היום שיוצאים עוד נגעים גם בידיים בצוואר ובבטן, לא הייתי רגועה וניגשתי לרופא עור, והוא לי בוודאות שמדובר באימפטיגו. לא הכרנו את זה בכלל. עברתי חודש של גיהנום. זה התפשט לה בכל הגוף והקרקפת, אפילו נכנס לדם. היינו צריכים פעמיים אנטיביוטיקה משחות ושמפו מיוחד".

דקלה (שם בדוי) מכפר סבא אמרה לאתר על בנה בן ה-7: "הבן שלי נדבק וכשאובחן – מיד קיבל אנטיביוטיקה. לצערי הוא הספיק להדביק גם את האחיין שלו. הפצעים היו כל כך גדולים וכואבים שהם הגיעו עד הצוואר, זה נראה כמו כווייה. בהתחלה לא ידענו מה זה, הוא היה שלושה שבועות בבית".

ד"ר יעל רנרט-יובל, רופאת עור ילדים, מחוז מרכז כללית, ציינה בכתבה כי "אימפטיגו נפוץ יותר בקיץ כי החום והלחות טובים לחיידקים, וההדבקה קלה יותר בשל העובדה שהילדים לבושים בבגדים קצרים והעור חשוף יותר למגע קרוב בין ילדים. מעבר לכך, בקיץ ילדים נוטים יותר להיפצע ולהישרט או להיעקץ, וכל אלה הם מוקדי כניסה נוחים לחיידקים שגורמים לאימפטיגו". עוד הוסיפה כי "הוא שכיח בעיקר בקרב תינוקות וילדים ונראה כמעין פצעים בחלקים שונים בגוף, ובייחוד סביב האף והפה, הידיים והצוואר. זוהי מחלה מאוד מדבקת שעלולה לגרום לאי-נוחות ולגירודים. אגב, יכולות להיות גם הדבקות חוזרות והילדים עלולים להדביק גם מבוגרים. הטיפול באימפטיגו הוא על ידי אנטיביוטיקה".

תגיות:בריאותמחלת עור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה