מעניין

מיליוני אמריקנים אימצו את הטריק: מה יקרה לביתכם אם תפזרו בו פיסות פחם?

כשתקראו את הטריק הזה, אנחנו מבטיחים לכם, גם אתם תחשבו פעמיים שמישהו כאן התבלבל ואימץ את הטריק הלא נכון. אבל ההפך הוא הנכון. לא רק שהוא עובד, מיליוני אמריקנים כבר אימצו אותו

אא

מיליוני אמריקנים כבר גילו את הטריק הזה, אבל כשתשמעו למה בדיוק הוא משמש - גם אתם תרימו גבה ואולי אפילו תגחכו למשמע האירוניה שבדבר. 

בטריק הזה יש משהו ממש מוזר, כי איך זה יכול להיות שמשתמשים בו למשוך אבק בזמן שהוא גורם לאבק, ואפילו שחור מאוד?

מסתבר שעם הפחם לא רק מדליקים את המנגל, אלא גם מנקים אבק (כן, כן, קראתם נכון).

כתב בשם טום קיי מנברסקה שבארה"ב, היה חייב לנסות את הטריק הזה כדי להיווכח כי מדובר בדבר אמיתי ולא סתם פיקציה. כך הוא כתב בבלוג שלו לאחר מכן: "יצאתי מדעתי כשהחלטתי לנסות את זה, אבל אני לא יכול להתווכח עם תוצאות. זה עבד, וזה עבד ממש טוב. האוויר בבית שלי מרגיש הרבה יותר צלול עכשיו".

עוד המשיך טום וכתב במאמר ארוך כי הטריק הזה "סוחף את האומה בסערה", והצליח כל כך עד ש"מומחים בסינון אוויר יצאו לשבח את יעילותו". "יש סיבה לכך שכל כך הרבה מההתקדמות הטכנולוגית שלנו כיום, מבקשת לחקות את מה שאנחנו מוצאים בטבע", מסביר ג'ונה ר, חוקר שעומד בראש מחקר שבודק את השפעות הטבע בטכנולוגיות השונות. "הטריק הזה הוא עדות נוספת לכך שעתיק לא בהכרח אומר 'חסר תועלת'".

הבסיס של הטריק הזה, כאמור, הוא פחם אבל לא רגיל אלא פחם שנקרא פחם פעיל, ואופן השימוש בו הוא הכי פשוט שיכול להיות: פיזור של חתיכות פחם מיקרוסקופיות בפינות החדרים בבית, על מנת לספוח את האבק ואפילו אלרגנים. 

***

"לפחם יש מאפיינים מיוחדים במינם שמושכים את האבק בצורה מגנטית ולוכדים אותו בתוך מבנה דמוי רשת, שלא מאפשר להם להתפזר בבית מחדש", אומר ג'ונה. "הטרנד החדש הזה מחולל מהפכה בתחום הסינון והטיהור הפסיביים. זוהי דרך נטולת מאמץ לנקות את האוויר שאתם נושמים מבלי לקנות פילטרים יקרים, מטהר אוויר או לבזבז שעות מדי יום לניקוי אבק בבית".

במאמר ארוך שהוצג באתר בשם Breathe Fresh (שפירושו בתרגום חופשי לנשום טהור ונקי) הוסבר כי פחם פעיל הוא סוג של פחמן המופק על ידי חימום עץ או חומרים אורגניים אחרים, ומוסיפים אותו בתעשיות השונות, כולל בתעשיית הטיהור והניקיון. 

למשל, עם מסנני פחם פעיל יכולים לשתות מים מטוהרים שבטוחים יותר לשתייה. כשמשתמשים בהם בבית, מסנני פחם פעיל מסירים חלקיקים מזיקים שצפים מסביב לחומרי ניקוי, חומרי קירור, צבעים, אדי בישול, קשקשים של חיות מחמד ומוצרים או חומרים מגרים אחרים.

מי שסובל מבעיות נשימה כמו אסטמה, ייהנה במיוחד מהשימוש במסנני פחם פעיל, מכיוון שהם מסירים ביעילות 'טריגרים' סביבתיים. 

תפקידו של פחם פעיל לא מסתיים רק בניקוי האוויר והמים מחלקיקים מזיקים כי אם גם בהסרת ריחות רעים ועקשניים מרחבי הבית. 

אם המזון נשרף לכם, אם השתמשתם בתבלינים חזקים, ואם הבית אפוף בריח של סיגריות - הפחם הפעיל טוב בדיוק בשביל זה. 

פחם יכול אפילו להסוות ריח כימי או ריח מתמשך לאחר טיפול הדברה במזיקים. אנשים משתמשים במוצרים בולמי פחם פעיל כדי להפיג ריח מהמקררים ולהסיר את ריח העובש במכונות כביסה.

כיצד ואיפה להשתמש בפחם פעיל בחללים פנימיים?

אין צורך לחפש סיבות לשימוש בפחם פעיל בבית או במשרד, יש ממש מאות מוצרים הכוללים פחם פעיל כמרכיב מרכזי - מטהרי אוויר ומזגנים עם מסנני פחם פעיל יכולים לפטור את הסביבה מאלרגנים ומזהמים.

יש אנשים שבוחרים לשרוף לבני פחם קטנות כדי לנקות את האוויר מרעלים, אבל אלה מהווים סכנת שריפה ויש להשתמש בהם בזהירות.

יש אנשים שנהנים משימוש בפחם פעיל במטבח, שם זה יכול לעזור לסלק אדי בישול וריח של אוכל שרוף.

אנשים אחרים אוהבים להשתמש בפחם פעיל בחדר הרחצה, שם הוא יכול לעבוד כפול - זה יכול למנוע את הסיכון של טחב וחיידקים גורמי ריח.

זה יכול גם להסיר חלקיקים מזיקים מהאוויר, הנגרמים על ידי חומרי ניקוי ביתיים נפוצים. אם אתם כמו רוב המשפחות, כנראה שאתם מחזיקים מספר רב של חומרי ניקוי ביתיים ממש מתחת לכיור בשירותים, מה שמבטיח שאתם נתקלים בהם בסיס יומי. למעשה, כוחו של פחם פעיל כל כך חזק, שיש אנשים שמשתמשים בהם במקומות שאולי לא הייתם מצפים להם - כמו המוסך או המרתף. 

בשל יכולת הספיגה הגבוהה שלו, הפחם שימש במשך מאות שנים להסרת זיהומים מהאוויר, המים ומחומרים נוספים וגם לכם כדאי להכיר אותו, ולהשתמש בו (לפי הוראות היצרן כמובן).

תגיות:ניקיוןטריקפחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה