חדשות בארץ

בג"ץ ידון בעתירה הקוראת לפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה

העותרים טוענים שראש הממשלה הפר את הסדר ניגוד העניינים, מאחר והוא עוסק בסוגיית הרפורמה המשפטית. השר ישראל כץ: "יש עוד בית משפט בעולם שבכלל שוקל להוציא לנבצרות ראש ממשלה נבחר? אתם מבינים למה צריך רפורמה?"

(צילום: OREN BEN HAKOON / POOL)(צילום: OREN BEN HAKOON / POOL)
אא

(עודכן: 19:30)

שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, קבעה היום (חמישי) כי בג"ץ יקיים דיון בעתירה שהוגשה לפני כחודשיים, לפסילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. העותרים טוענים כי ראש הממשלה הפר הסדר ניגוד העניינים שחל בעניינו, מכיוון שלפני כארבעה חודשים הודיע שהוא "נכנס לאירוע" של הרפורמה המשפטית, על אף אזהרותיה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה.

משמעות ההחלטה היא שבבית המשפט העליון רואים מקום לדיון בעתירה, ולא דוחים אותה על הסף. הדיון יתקיים בפני הרכב שופטים בהקדם.

העתירה עליה חתומים 39 עותרים, ביניהם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, המכנים עצמם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", הוגשה בחודש מאי האחרון. העותרים דורשים מבית המשפט לפסוק כי נתניהו מנוע מלהמשיך ולכהן בתפקיד ראש ממשלה.

נציין כי באותו חודש שבו הוגשה עתירה זו, בית המשפט העליון דחה עתירה אחרת, שביקשה לקבוע שנתניהו ביזה את בית המשפט כשאמר שהוא "נכנס לאירוע". בג"ץ קיבל בהחלטה אז את עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה, שאמרה גם היא שנתניהו לא ביזה את בית המשפט.

עו"ד דפנה הולץ לכנר, שהגישה את העתירה בשם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", מסרה: "נוכח ההפרות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה".

בתגובה להחלטת בג"ץ, נמסר מטעם ראשי מפלגות הקואליציה: "קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס. אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת".

שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ, הגיב: "יש עוד בית משפט בעולם שבכלל שוקל להוציא לנבצרות ראש ממשלה נבחר? אתם מבינים למה צריך רפורמה?".

ח"כ טלי גוטליב מסרה בעקבות הודעת בג"ץ: ‏"לא ניגוד עניינים ולא נעליים. נתניה עצר את חקיקת הרפורמה ושואף להסכמות והידברות. ניתן היה לדחות העתירה ללא קיום דיון. אבל בג"ץ אוהב להציג את כוחו".

תגיות:נתניהובג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה