חדשות בארץ

מרתון תרומות והשתלות כליה צולבות: העיתונאי ארנון סגל תרם כליה

העיתונאי ארנון סגל תרם כליה במרתון תרומות אלטרואיסטיות והשתלות כליה צולבות: "מעשה אצילי שמעניק חיים לאדם אחר"

  • כ"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרתון תרומות והשתלות כליה צולבות לא שגרתי התקיים שלשום (שני) בבתי החולים בילינסון וסורוקה, כאשר בסיומו קיבלו שלושה אנשים כליה מן החי. אחד התורמים האלטרואיסטים היה העיתונאי ארנון סגל, אחיו של עמית סגל ובנו של העיתונאי חגי סגל. בבילינסון עדכנו כי מצבם של כל התורמים והמושתלים טוב, וכי כל ההשתלות בוצעו כמתוכנן.

מדובר בהצלבת כליה משולשת: סגל תרם בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עבור חולה בשם רפאל ישראל, המאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע; שגיב ישראל, בנו, תרם בסורוקה את כלייתו לבת שבע קריף, חולה באי-ספיקת כליות המאושפזת בבילינסון; ואורלי לוזובר, בתה, תרמה לחולה נוסף, אילן אסולין, שנולד עם כליה אחת בתפקוד בינוני.

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, מסר: "כל השתלת כליה מרגשת אותי מחדש. המעשה האצילי הזה שמעניק חיים לאדם אחר. בישראל חיים כיום יותר מ-1,000 אנשים שמחכים לתרומת כליה כאשר זמן ההמתנה הממוצע לכליה עומד על חמש שנים וחצי, אבל לצערי לא כולם יספיקו להגיע לניתוח לכן כל תרומה כזו היא משנת חיים".

ארנון סגל (43),תושב ירושלים, אב לשמונה, הוא עיתונאי ואיש ימין, שבבחירות האחרונות התמודד במסגרת הציונות הדתית והגיע למקום התשיעי. לפני הניתוח סיפר: "כבר מזמן רציתי לתרום כליה. לפני כמה שנים מילאתי טפסים, אבל איכשהו התעכבתי. בשנה האחרונה ראיתי מודעה על אב שזקוק לתרומת כליה, אז החלטתי לעשות מעשה והתחלתי בתהליך".

"לא חששתי בכלל", אמר. "הרבה אנשים תורמים למדינה בהרבה אופנים, בסיירת מטכ"ל או בשייטת. אני לא הייתי שם, אז רציתי לעשות דבר קטן טוב למען החברה. נרשמתי לעמותת 'מתנת חיים', ומראש החלטתי לתרום לאדם שאני לא מכיר".

"התנאי היחיד שלי היה שהכליה תלך ליהודי. זה העם שלי, וזו הקהילה שלי. אשתי עובדת כאחות בבית החולים שערי צדק ומטפלת בכולם, גם ביהודים וגם בערבים, אבל כשמדובר בחלק מגופי, אני רוצה לתרום אותו ליהודי. אני לא יודע מי זה יהיה. אני מכבד את כולם. כולנו אחים, וגם המריבות הן בתוך המשפחה".

ד"ר הדר מרחב, מרכז תחום השתלות הכליה בסורוקה, הסביר כי "השתלות בהצלבות פותרות בעיה לחולים שיש להם תורם במשפחה, אבל הוא לא מתאים לתרומה מבחינת סוג דם או מסיבה אחרת. בזכות ההצלבות הוא יכול לקבל תרומת כליה מתורם אחר. זה הישג עצום. אנחנו מבצעים הצלבות גם עם מדינות אחרות שיש לנו איתן הסכמים בנושא".

עוד הוסיף מרחב: "התורמים משתחררים לביתם בדרך כלל בתוך יומיים-שלושה. בתקופת ההחלמה יש כאבים, אבל ההתאוששות היא מהירה, ורוב התורמים חוזרים לשגרה בתוך חודש. מקבלי הכליות חוזרים לביתם בתוך מספר ימים, וגם אצלם החזרה לשגרה מתרחשת במהירות".

תגיות:תרומת כליהארנון סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה