בריאות ותזונה

צורכים הרבה סוכר מעובד? זהירות, כך זה פוגע במערכת החיסון שלכם

מערכת החיסון שלנו היא כלי יקר שאנו מצווים לשמור עליו (כמו גם על כל מערכות הגוף). איך הסוכר המעובד עושה בדיוק את ההפך?

אא

על רקע סערת הסוכרלוז ותחליפי הסוכר בקולה 'זירו', עוד ועוד מחקרים מתחילים לשפוך אור על ממתיקים שהם רעלים לכל דבר, עבור הגוף שלנו. 

מחקר שפורסם לפני כשנתיים בכתב עת מדעי בשם Nature Communications, מצא שיש קשר בין סוכרים מעובדים לבין החלשה מאסיבית של מערכת החיסון. הסוכרים המדוברים הם סוכרים מוספים, ופחמימות של סוכרים שמתווספים בתעשיית המזון והמשקאות. 

החוקרים - מדענים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סוונסי, אוניברסיטת בריסטול ומכון פרנסיס קלארק בלונדון, מצאו כי הסוכרים המוספים (באנגלית: Added Sugars) הם סוכרוז, גלוקוז, פרוקטוז ודקסטרוז, שכדי להגיע לצורתם הסופית עוברים עיבודים כימיים רבים. 

"הסוכרים המוספים הם סוכרים שמעובדים בצורה יוצאת דופן וזה מחליש את מערכת החיסון שלנו", אומרים החוקרים. "זה גורם לדלקות בגוף בתגובת שרשרת, ואף יכול להביא למצב של השמנת יתר וסוכרת מסוג 2".

כשיש בגוף מצב של דלקת, הגוף בעצם מזהה 'פולשים' שנכנסו אליו, וכדי להגן על עצמו מפני הפתוגנים (מחוללי מחלות) הוא מגיב בתקשורת דלקתית כדי לתקוף ולמגר את אותם פולשים. מתי המצב הזה מתחיל להיות בעייתי? כאשר הגוף כל הזמן מייצר דלקות, נוצרות בעקבות זאת מחלות ובעיות בריאות. 

סוכרים מעובדים ומלאכותיים (שמכונים כאמור סוכרים מוספים) וכן מזון מעובד ודברי חלב, מתגרים בגוף בלי סוף וגורמים לו לייצר עוד ועוד תגובות דלקתיות, שלבסוף עשויות להפוך למחלות ולהותיר את מערכת החיסון כשהיא רגישה וחשופה במיוחד. 

מה אפשר לעשות עם החשק לצרוך מתוק בכל זאת? נסו סוכר תמרים טבעי ללא תוספת סוכר. 

תגיות:סוכרסכנהמערכת החיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה