בריאות ותזונה

זה מה שקורה בגופכם בשבע השעות הראשונות, כשאתם שותים קולה זירו

חשבתם שקולה "זירו" גרועה פחות מקולה רגילה? הכתבה הזו תוכיח לכם שההפך הגמור הוא הנכון

אא

זו לא רק כמות הסוכר הגדולה מאוד, או תחליפי הסוכר, במקרה של קולה זירו - קולה לא בריאה לכם, נקודה. 

רובנו נחשפנו כבר לסכנות הגדולות שבשתיית קולה, ורובנו כבר מכירים את ההשלכות ה"מתוקות" שלה על הגוף. אולי בזמן קצר ועל גוף בריא היא נותנת פחות את אותותיה, אך לטווח הרחוק, הקולה הרסנית לא פחות מאשר לו שפכתם אל תוך הגוף שלכם חומצה רעילה. 

רוקח בריטי בשם ניראג' נאיק פרסם לפני כשנתיים אזהרה חמורה לגבי שתיית קולה רגילה וקולה "זירו", שלטענתו ולטענת רופאים רבים - מהווה קטליזטור להתפתחות מחלות מסוכנות ורציניות כמו סוכרת, כבד שומני, יתר לחץ דם ועוד. 

ככלל, עדיף להימנע כליל מכל סוגי השתייה המתוקה והמוגזת, שלרוב "מפוצצת" בכמות סוכר שהגוף פשוט לא יודע להתמודד איתה - אף על פי שבשניות הראשונות לשתייה אנחנו מרגישים ב"HIGH".

כדי להסביר את הסכנה הגדולה שבמשקה, צירף הרוקח את האיור הזה:

באיור הסבר מפורט על מה שקורה לנו בגוף כשאנחנו צורכים את פצצת הסוכר השחורה הזו. 

אז מובן שעשר דקות אחרי השתייה עדיין מרגישים טוב, אף על פי שזה עתה קיבלנו אל קיבתנו מתיקות שבה חומצה זרחתית ידועה לשימצה, שמטשטשת את הטעם האמיתי של 10 כפיות סוכר בבת אחת. 

אם הייתם מנסים לאכול עשר כפיות במכה (וכמובן, אל תנסו) הייתם מתייאשים כבר בכפית השנייה או השלישית, פשוט כי זה לא טעים כשזה יותר מדי מתוק. 

התגובה שלא תאחר להגיע (20 דקות לערך לאחר שתיית הקולה) היא התפרצות אינסולין כבדה (סוכרת, זוכרים?) - כשהסוכר עולה, האינסולין עולה ביחד איתו, וזה גורם לכבד לייצר עוד ועוד שומן בגוף. התוצאה: השמנה בלתי מבוקרת ולא בריאה בעליל. 

אחרי 45 דקות מרגע שתיית הקולה, הגוף שלכם יתחיל לייצר דופמין ברמה מטורפת, מה שיגרום למוח שלכם לשדר לגוף שהוא צריך עוד מהקולה. מעגל קסמים, כבר אמרנו? קשה מאוד לצאת ממנו אם לא מקבלים החלטה נחושה לא להתקרב, גם לא ל"שלוק" קטן. 

אם לרגע תהיתם, אז התשובה היא כן. שחרור הדופמין כמוהו כסם שמסתובב לכם חופשי בדם, והגוף דורש עוד ועוד מהחומר "שלו".

שעה אחרי שתיית הקולה, החומצה הזרחתית כבר נדבקת למעיים על ידי חומרים כמו מגנזיום, סידן ואבץ. כתוצאה מההיקשרות הזו, תהליך המטבוליזם שלכם יתחיל להתגבר, ואיתו גם הפרשות מוגברות בשתן, שעם הזמן יכולות להצביע על אבנים בכליות.

וכמעט שכחנו להזכיר את הקפאין, שאולי בהתחלה גורם ל"היי", אך ככל שיורדת כמות הסוכר בגוף כך גם צונחת תחושת ה"היי" הזו, שקודם לכן הביאה אותנו לפיצוץ של אנרגיה (וזה עוד מבלי שהרחבנו את הדיבור על הנזק לשיניים ולעצמות הגוף).

ומה קורה לאחר שבע שעות? הנה רשימה חלקית מהסימפטומים ההרסניים שיכולים להתרחש:

- הזעות יתר

- חולשה כללית

- דיבור מבולבל

- סחרחורות וכאבי ראש

- קריסה אנרגטית 

תגיות:השפעותסכנהקולה זירו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה