בריאות ותזונה

זו הסיבה שאתם צריכים להרבות באגוזים וזרעים בתזונה קיטוגנית

מה הקשר בין תזונה קיטוגנית לזרעים ואגוזים (ולמעשה, כמה שיותר מהם?) קיטוגניים התייצבו: הכתבה הזו הולכת לחדש לכם כמה דברים שאולי לא ידעתם

אא

מי שהתחיל קצת להתוודע לתזונה הקיטוגנית מבין שכמה שיותר שומן זה יותר טוב בשבילו, ואם השומן הזה גם מגיע ממקור טבעי - עוד יותר טוב. 

אגוזים וזרעים הם מקור טבעי לשומן, ומתאימים מאוד לתזונה הקיטוגנית (שדוגלת במיעוט פחמימות ויותר שומנים).

מבין האגוזים, המועדפים הם אגוז קשיו, אגוזי מלך, אגוז ברזילאי ומקדמיה - שהם בעלי אחוזי השומן הגדולים ביותר מחד, ובעלי רמת פחמימות אפסית כמעט. למשל, בכ-30 גרם אגוז מקדמיה, שהוא מקור מצוין לשלל ויטמינים ומינרלים מאריכי חיים, תמצאו 2 פחמימות בלבד. 

כמו כן, האגוזים מכילים חומצות אמינו, סיבים תזונתיים, חלבונים וכמובן ויטמינים ומינרלים שחשובים לבניית העצמות, לאספקת הסידן והברזל ועוד. 

בתזונה הקיטוגנית משתמשים בהמון קמח שקדים (קמח שמופק נטו משקדים) אבל שומרים מקום כבוד גם לפיסטוקים, בוטנים, אגוזי לוז, אגוזי מלך וקשיו - שהם לא פחות חשובים מבחינת המטען התזונתי רב הערך שלהם. 

גם זרעים כדוגמת פשתן, צ'יה, שומשום ועוד. 

כמו האגוזים, גם הזרעים הללו מלאים בשומן טוב שיוסיף לכם גוון אחר בתזונה הקיטוגנית. קיטוגניים מוסיפים למשל את הצ'יה לשייקים, סלטים, מרקים ואפילו לחביתה (תנסו, זה ממש טעים).אני אישית אוהבת מי פשתן - זאת אומרת מים שנוצרו מהשרייה של זרעי פשתן במים מינרליים, למשך כמה ימים (זרעי פשתן שמושרים במים מתנפחים ומתרככים ואז אפשר לצרוך גם אותם, כתוספת לסלט. רק שכאן תצטרכו להיזהר עם הכמות). זרעי פשתן מלאים בחומצה נהדרת בשם אלפא-לינולנית, סיבים תזונתיים, חלבונים, ויטמינים ממשפחת B, נחושת, מגנזיום, זרחן, אבץ ופיטוכימיקלים. 

הסיבים התזונתיים של זרעי הפשתן עוזרים למערכת העיכול לעכל בצורה טובה יותר את האוכל, ואם צורכים אותם לאחר השרייה במים - הם מקנים תחושת שובע ועוזרים בהורדה במשקל. 

כיום גם תוכלו למצוא שלל תכשירים טבעיים שמופקים מהפשתן, הכל מקרם פנים וכלה בשמן חיזוק השערות. המלצת התזונאים היא כפית עד שתי כפיות של זרעי פשתן - טחונים או שלמים - פעמיים ביום. אם העדפת לטחון אותם שימו לב שבטחינה הם מאבדים חלק מהאיכויות שלהם, אלא אם כן הם נצרכים בצורה מיידית בסלטים, דייסות, שייקים וכדומה. 

חשוב לצרוך הרבה מים כאשר צורכים זרעים כמו פשתן וצ'יה, שכן הסיבים התזונתיים יכולים להיות גם קשים לעיכול אצל חלק מן האנשים, ואם אתם משתייכים לאותו חלק, עדיף שלא תקחו סיכון. 

תגיות:מזוןתזונהסוגיםקטוגנידיאטת קיטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה