חדשות בריאות

מחקר מצא: כך תוכלו לשפר את איכות השינה שלכם בקיץ

מחקר מצא: 87% מהאנשים הצליחו להגיע לשינה עמוקה כשביצעו פעולה אחת פשוטה לפני שנכנסו למיטה. כל הפרטים בפנים

  • ט"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נושא השינה עבר בשנים האחרונות מחקרים רבים. אנשים שרצו לשפר את איכות החיים שלהם קראו את המחקרים, אך לא כולם היו יעילים מספיק. אחרים פשוט לקחו יועצת שינה, כזאת שתסביר להם איך אפשר להירדם בצורה מהירה ויעילה יותר.

לאחרונה, מחקר שפורסם מצא כי אפשר לשפר את איכות השינה שלכם בקיץ באמצעות פעולה פשוטה. חוקרים גייסו אנשים בכל העולם שהיו שמוכנים להיות תחת מעקב על השינה שלהם, במשך שבועיים. המחקר מצא כי בשבוע הראשון אותם אנשים ישנו כרגיל, ובשבוע השני איכות השינה השתנתה כשהתבקשו לבצע מספר פעולות פשוטות.

כך למשל, המשתתפים התבקשו לפתוח את החלון ואת הדלת בחדר השינה שלהם אם הם היו סגורים, או לסגור במידה והם פתוחים בדרך כלל. התוצאות של המחקר היו חד משמעיות: כשאנשים ישנו עם החלון פתוח, הם ישנו יותר זמן. יותר מזה, הם עשו פחות שגיאות במבחנים שניתנו להם ובחנו את כישורי החשיבה והיכולות שלהם. כלומר, לא רק שהשינה השתפרה, אלא גם איכות חייהם.

מי שחיבר את המחקר היה ד"ר פאבל וורגוצקי, בוגר האוניברסיטה הטכנית בדנמרק. הוא הסביר כי "איכות האוויר בחדר השינה יכולה להשפיע על היכולות הקוגניטיביות, כמו היכולת להתרכז, להבין ולהגיב".

המחקר הזה זכה להדים רבים. הוא פורסם בכתב עת, הניב תוצאות דומות מ-29 חדרי שינה. ההסבר להצלחה היה פשוט: איכות האוויר הפנימית בחדר השתנתה. כשאנשים ישנו עם חלון פתוח או עם דלת פתוחה, הם היו פחות עייפים בבוקר ובערב כי ישנו יותר. כשהחלון היה פתוח, 87% ענו כי הם אכן ישנו עמוק, לעומת 70% כשהחלון סגור.

אם זו השיטה הטובה ביותר לפתור נדודי שינה? אולי, לא בטוח. ואולי כדאי לבדוק שיש לכם רשת על החלון, שתגן מפני היתושים שעלולים להיכנס פנימה. אפשר להאמין לזה, ואפשר לקרוא גם סקר אחר: מה קורה כאנשים קוראים "קריאת שמע שעל המיטה", למשל.

תגיות:שינהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה