הלימוד היומי
הלימוד היומי: האם מותר לכתוב בחול המועד, ומה מברכים על מצה מטוגנת? (יום שני, י"ט בניסן)
גם כשאתם עסוקים מאוד, נסו להקדיש מספר דקות ללימוד היומי. שתפו את המשפחה והחברים.
- הידברות
- י"ט ניסן התשפ"ג
אתמול ספרנו 4 ימים לעומר
הציטוט היומי
"כל שמחה הראויה לאדם לכל דבר המשמחו, חייב לעשותה ברגל,
וכל דבר שבלבו מוצא בו שמחה וקורת רוח באכילה ובשתיה ובכל דבר ששמחה היא לו, חייב לעשותו.
וכשם שחייב לשמח עצמו, כך חייב לשמח את בניו ובני ביתו, דכתיב ושמחת בחגך אתה ובנך וגו'".
(רבי אליעזר ממיץ בספר היראים, סימן תכז)
2 הלכות ביום, עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל
האם מותר לכתוב בחול המועד?
כתיבה רגילה שלנו [שלא מקפיד שתהיה מתוקנת ויפה] או במחשב, מעשה הדיוט היא, ומותרת לצורך המועד. מותר לתת לילדים קטנים לצייר ולצבוע.
מותר ומצוה לכתוב חידושי תורה במועד, הן בכתב יד והן במחשב.
אם הוצרך לתפור בגדו במועד, ואינו אמן במלאכת התפירה, רשאי לתפור, ומותר לגהץ בגדים.
מה מברכים על מצה מבושלת/ מטוגנת?
אם אוכל חתיכה שיש בה כזית, מברך "המוציא" וברכת המזון, אף שאין בה תואר מצה, אבל אם אין בכל חתיכה כזית אף שיש בו תואר מצה, אינו מברך אלא בורא מיני מזונות וברכת מעין שלש, ואפילו הדביק כמה חתיכות מצה על ידי ביצה, צריך שיהיה בכל חתיכה כזית.
אם טיגן מצה עם ביצה בשמן, אף שיש מחלקים בין טיגון לבישול, להלכה אין לחלק בזה אלא מצה מטוגנת דינה כמצה מבושלת, אך אם טיגן במעט שמן רק שלא יידבק במחבת, יכול לברך המוציא גם בפחות מכזית.
חיזוק לנשמה
הרב זמיר כהן - מדוע לא סיפר הבעל לאשתו שהשכן רימה אותם ב-100,000 שקל? סיפור מפתיע ומעורר מחשבה