חדשות מדע וטכנולוגיה

העתיד כבר כאן: יותר ויותר אנשים בארץ בונים וילות מ... מכולות

למה שמישהו ירצה לגור במכולה? תאמינו או לא, אבל יותר ויותר ישראלים מעדיפים לבנות את וילת החלומות שלהם ממכולות ריקות. הסיבה בפנים

אא

כשהנדסאי האדריכלות אדיב כהן ואלעד אלימלך נפגשו - הם עוד לא ידעו שעומדת להירקם כאן ידידות שתוביל לשיתוף פעולה עסקי. אלעד פנה אל אדיב כשביקש למעשה לבנות את ביתו, ממכולות. עבור אדיב, שהתעסק בתחום ואף חיפש לבלוט בו - הייתה זו הזדמנות פז ליישם את מה שהוא רואה לעיני רוחו. 

עד שנפגשו הספיק כהן לחקור את הנושא באופן מדוקדק ולעשות מספר פרויקטים. כשפגש באלימלך, לפני שמונה שנים, הם החליטו לקדם את העשייה במיוחד בקרב משפחות צעירות וזוגות בתחילת דרכם, שחיפשו אלטרנטיבה מעשית ובעיקר כלכלית, ליוקר הנדל"ן. 

"אין שום סיבה לשלם על ארבעה קירות, שלושים שנה משכנתא", מסביר אלימלך בראיון ל'ווינט'. "בנייה על מכולות חוסכת אלפי שקלים לעומת בנייה רגילה".  בנייה באמצעות מכולות היא טרנד עולמי מוכר, שאנשים רבים שמחפשים לחסוך בעלויות הבנייה, מעדיפים. 

מדובר בבתים שאיכותם לא נופלת כהוא זה מבנייה רגילה. 

 

אבל מי שמחליט ללכת על בניית בית ממכולה, עושה זאת לא פעם לא רק ממניעים כלכליים כי אם גם ממניעים אקולוגיים שכן בתים בבנייה רגילה 'פולטים' פחמן בייצור הבטון, ומחזור מכולות, אינו גורם לנזק כלל. "הבנייה הזו נחשבת לסופר אקולוגית", מסבירים השניים. "אנחנו לוקחים משהו שבמקום שיהפוך לזבל, הוא מקבל חיים של עוד 100 שנה".

השניים מתייחסים לשאלת החום והקור בבית ואומרים כי בעזרת איטום נכון של הבית, לא מרגישים בהבדלי מזג האוויר. "ברגע שאנחנו מוסיפים בידוד לקיר אנחנו יכולים לבחור את איכות, צפיפות ורמת הבידוד", מסביר כהן. "השוק כבר שופע בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים שיכולים לגרום לפח להתנהג כמו קלקר".

כיום בישראל אמנם לא ניתן לראות בתים רבים בסגנון זה, אך הם מאמינים שבשנים הקרובות המצב הזה ישתנה, וכשאנשים יבינו את היתרונות שבבנייה זו - "נראה בתי חלומות כאלה בכל מקום".

תגיות:בנייהמכולותוילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה