הידברות לנוער

הידברות לנוער: האם יש לך חבר רעיל?

"בהתחלה החברות הזו עשתה לי ממש טוב, אבל עכשיו דברים השתנו ואני מרגיש אחרת" – מהי חברות מרעילה ומיהו חבר אמיתי?

  • כ' אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בהתחלה היה קליק בינכם, היו צחוקים, השיחה זרמה, וככה התחילה חברות חדשה. אבל איפשהו שם באמצע הדרך משהו קצת השתנה. אתם מרגישים שהחברות הטובה הפכה לחברות רעילה. היא פוגעת בכם, וזה יכול להיות בכמה מובנים שכולם מזיקים. יש חברות רעילה במובן שבו הצד השני עוקץ ומקניט אתכם, ואתם מרגישים מזולזלים ופגועים. יש אנשים עם דימוי עצמי נמוך שמנסים לגרום לשני להרגיש נחות, כדי ליצור עבור עצמם תחושת עליונות מדומה שתגרום להם להרגיש טוב יותר עם עצמם.

סוג נוסף של חברות רעילה היא כזו שלוקחת אתכם למקומות שלא הייתם רוצים להיות בהם. היא מדרדרת אתכם, ומורידה אתכם להתנהגות שלא הייתם נוהגים בה עד ההיכרות עם אותו חבר. בהתחלה אולי רק הייתם מסתכלים מהצד ולא עושים כמוהו, אחר כך זה התחיל עם אקט קטן מצידכם ואחר כך זה כבר שינה אתכם.

בשורה תחתונה, חברות רעילה היא כזו שלא עושה לכם טוב. ובואו נהיה כנים, המצב לא הולך להשתפר. בדרך כלל הדברים האלה הולכים רק לכיוון ההפוך – עם הזמן זה רק מחמיר, עוד יותר מדרדרים ועוד יותר מרגישים רע עם עצמנו.

חבר אמיתי וטוב זה מישהו שיודע לפרגן וגורם לכם להרגיש טוב לגבי עצמכם, מנחם ומעודד כשאתם למטה, מרים אתכם ברגעים פחות מוצלחים שלכם, לא פוגע בערכים שלכם, מיישר אתכם כשאתם סוטים מהדרך ואומר לכם כשצריך "קצת פישלת פה, לא נראה לי שזה היה בסדר" בצורה חברית ולטובתכם, וגם יודע לעצור אתכם מלעשות מעשים שיפגעו בכם גשמית, נפשית או רוחנית.

מה עושים עם חבר מרעיל? מתחילים לתפוס מרחק, ובו זמנית מחזקים ידידויות עם חבר'ה שאתם מרגישים שעושה לכם טוב להיות במחיצתם, ויוצרים קשרים חדשים עם חבר'ה טובים.

כיצד חבר קרוב וטוב יכול לעזור לך להצליח ולהתקדם בחיים? ולאיזה סוג של אנשים כדי להתחבר? הרב יגאל כהן בשיחה מעצימה לחיים:

 

תגיות:הידברות לנוערחבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה