סיפורים אישיים

בת 82 תרמה את צמתה לחולי סרטן, ועוד סיפורים מרגשים על תרומות שיער

"פיאה היא לא תרופה לסרטן, אבל יש לה יכולת לשנות חיים": כל 7 צמות יוצרות פאה שיכולה להחזיר לחולי הסרטן את הכוח להמשיך ולהתמודד במאבק על חייהם

  • י"ז כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רות באואר, בת 82, החליטה לתרום צמה ששמרה מיום נישואיה: לפני 61 שנה, ימים ספורים לפני שנישאה, גזרה רות באואר את צמתה, ושמרה אותה באחת המגירות בביתה. לאחרונה, כאשר ארזה את חפציה לשם מעבר לדיור מוגן – נתקלה רות בצמה. "לא חשבתי שנשאר ממנה משהו. בתי אמרה לי שאפשר לעשות מזה פאה לחולי סרטן", סיפרה ל-ynet. "כל כך שמחתי על ההזדמנות לעשות מצווה, זו כמו מתנה חתונה מאוחרת".

בשנה האחרונה נתרמו אלפי צמות לעמותת "זכרון מנחם", המסייעת לילדים ונוער חולי סרטן. העמותה מקבלת את השיער ומעבירה אותו לטיול, כך שמכל 7 צמות ניתן ליצור פאה לחולי סרטן, ששער ראשם נשר בשל טיפולי הכימותרפיה. ירושלים היא שיאנית התרומות, ורק בה נתרמו בשנה האחרונה 1,883 צמות.

מנתוני העמותה עולה כי 278 מהתורמים בארץ הם בני 3 בלבד. ילדים רכים שהסתפרו בפעם הראשונה בחייהם, והוריהם החליטו לתרום את השיער לשם הכנת פיאה לחולי סרטן. אחד התורמים הוא לביא וענונו בן ה-3. אמו סיפרה ל-ynet כי "זו מצווה. חיכינו לגיל המתאים כדי שיהיו לו 30 ס"מ לתרומה. בכל יום מדדנו את אורך השיער. בעקבות לביא, אחותו הגדולה החליטה לתרום".

מבין התורמים בשנה האחרונה ישנן 811 בנות צעירות. אחת מהן, תמר בת ה-12, סיפרה: "לא ממש הסתפרתי לפני כן, היה לי ברור מגיל די צעיר שהפעם הראשונה שאסתפר תהיה מיוחדת ולכן החלטתי לתרום את השיער. מבחינתי זו הייתה הגשמת חלום. יש לי חברה שאמרה שגם היא תתרום בעקבותיי".

תרומת השיער הללו מתבצעות במסגרת פרויקט "צמה של עוצמה" של מותג "פנטן" ועמותת "זכרון מנחם".

חיים ארנטל, יו"ר עמותת "זכרון מנחם" וחתן "פרס ישראל" הסביר כי הפאה אמנם לא תרופה לסרטן, אבל יש לה יכולת לשנות חיים: "לאלפי חולות, אובדן השיער קשה לא פחות מההתמודדות עם הסרטן. הפאה מעניקה לנשים הללו כוח להתמודדות במאבק על חייהן. זו לא רק סיסמה - הצמה שלך היא העוצמה שלה".

תגיות:פאהשיערזכרון מנחםמחלת הסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה