חדשות בארץ

העיתונאים הישראלים לא רצויים בקטאר: "מרגישים שנואים. סיטואציות מפחידות"

"חוויתי התפכחות", כותב עיתונאי ישראלי המדווח מקטאר, "תמיד הייתי איש מרכז ליברלי, עם רצון לשלום – אבל בקטאר נוכחתי לדעת עד כמה הם מעוניינים למחוק אותנו מעל האדמה"

  • ג' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

עיתונאים ישראלים בעדויות קשות מקטאר: עיתונאים ישראלים המסקרים את המונדיאל בקטאר מדווחים על חוויות קשות מאוד מאוהדים ערבים.

ראש דסק החוץ בתאגיד מואב ורדי שיתף סרטון של עיתונאי מצרי, בו נראה אוהד סעודי צורח על מואב ואומר לו כי "אין ישראל, יש רק פלסטין, אתה לא רצוי כאן". בשיתוף לסרטון כתב מואב "לא אנחנו צילמנו. לא אנחנו העלנו. ולא שאלנו על דעתם על ישראל".

רז שכניק ועוז מועלם, שני עיתונאים ישראלים שמסקרים את המונדיאל בקטאר, סיפרו בהרחבה על החוויה שלהם במדינה המפרצית: "אחרי עשרה ימים בדוחא, אי אפשר שלא לחלוק אתכם את מה שעובר עלינו כאן. ברחוב מלווים אותנו פלסטינים, איראנים, קטארים, מרוקאים, ירדנים, סורים, מצרים ולבנונים במבטים רושפי שנאה.

"לא מתכוונים לייפות. אנחנו מרגישים שנואים, עטופי עוינות, לא רצויים. איך אמר לנו קטארי חביב במבט ראשון כששאל ונענה שאנחנו מישראל? 'הייתי רוצה לומר לכם ברוכים הבאים. אבל אתם ממש לא ברוכים. עופו מפה כמה שיותר מהר'. ככה. חד וחלק. והוא עוד 'מארח', לא איזה לבנוני עובר אורח. בהתחלה עוד הסברנו פנינו לשלום והושטנו יד. הזדהינו כישראלים. אבל כשראינו שזה תמיד גורר עימות קשה עם ערבים, עד קללות בוטות בשפה שאפשר להבין, החלטנו להזדהות כעיתונאים מאקוודור".

שכניק משתף בגילוי לב כי עבר בקטאר חוויית התפכחות, "תמיד הייתי איש מרכז, ליברלי ופתוח, עם רצון לשלום מעל הכול. תמיד חשבתי שהבעיה בממשלות. בשליטים. גם בשלנו. אבל בקטאר נוכחתי לדעת עד כמה השנאה היא מנת חלקם של האנשים ברחוב. עד כמה הם מעוניינים למחוק אותנו מעל האדמה. עד כמה כל מה שקשור לישראל מעורר בהם שנאה קשה".

כתב חדשות 12, אוהד חמו, אמר ל'גלי ישראל': "אני דוגל בפתיחות, וכששואלים אותנו מהיכן אנחנו אני אומר בלי להסתיר, אבל הגענו למצב שלא נעים להרים מיקרופון". עוד הוסיף חמו: "הייתה לי שלשום סיטואציה מפחידה: איראני זיהה אותי. הייתי בלי מצלמה, בלי כלום, נטו כצופה כדורגל, והוא הצמיד מצלמה לפרצוף שלי ואת הבוהן שלו. זה בהחלט היה לא נעים".

תגיות:קטארעיתונאיםישראלהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה