חדשות בארץ

סקר חדשות 13: שקד מתרסקת, גוש נתניהו מגיע ל-60

רוב הציבור מעדיף את בן גביר על פני רע"מ, גוש הימין מגיע ל-60 מנדטים, העבודה צונחת ל-4 מנדטים בלבד

  • כ"ז תמוז התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

סקר בחירות שערך פרופ' קמיל פוקס עבור חדשות 13 מצביעות על כך שלו היו הבחירות נערכות כיום, היה גוש הימין בראשות נתניהו מגיע ל-60 מנדטים, העבודה מתרסקת, ואיילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו מקבל 35 מנדטים, יש עתיד - 24 מנדטים. לאחר מכן כחול לבן-התקווה החדשה של בני גנץ וגדעון סער עם 13 מנדטים.

המפלגה הרביעית בגודלה היא הציונות הדתית עם 11 מנדטים. ש”ס - 8 מנדטים, ולאחריה יהדות התורה והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 5 מנדטים.

מפלגות העבודה, מרצ ורע”מ מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

מפלגת ימינה בראשות איילת שקד, גם הפעם כמו בסקרים קודמים, נותרת מתחת לאחוז החסימה.

המשתתפים בסקר נשאלו האם הם מעדיפים ממשלה הכוללת את איתמר בן גביר, או מעדיפים ממשלה הכוללת את רע"מ. על שאלה זו השיבו 40% כי הם מעדיפים ממשלה הכוללת את איתמר בן גביר, ו-20% השיבו שהם מעדיפים ממשלה הכוללת את רע"מ.

על השאלה מי מייצג בצורה הטובה ביותר את הערכים, 40% השיבו כי נתניהו מייצג אותם בצורה הטובה ביותר. זאת לעומת 30% הטוענים כי יאיר לפיד מייצג את הערכים שלהם בצורה הטובה ביותר.

על השאלה האם משפט נתניהו משפיע על הצבעתם, השיבו 71% כי אין לכך כל השפעה על ההצבעה, זאת לעומת 17% שטוענים כי יש לדברים הנאמרים השפעה על כוונת ההצבעה.

עוד נשאלו המשתתפים בסקר האם שינו את תוכנית ההצבעה שלהם, לעומת הצבעתם בבחירות האחרונות. במידה וכן, האם ההצבעה שונתה למפלגה באותו הגוש, או לגוש אחר? על שאלה זו השיבו 61% כי לא שינו את תוכנית ההצבעה שלהם או שלא הצביעו כלל. 19% השיבו כי שינו את תוכנית ההצבעה, אך נשארו באותו גוש. 7% העבירו את הצבעתם לגוש אחר, ו-13% טרם החליטו. 

תגיות:בחירות 2022סקר מנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה