חדשות בארץ

"מחדל מהדהד": ראש הממשלה מתנגד להריסת בתי מחבלים ישראלים

בנט מתנגד להריסת בתי מחבלים בעלי תעודת זהות ישראלית. הסיבה: חשש מהתלקחות במגזר הערבי

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אתמול (שני) הערכת מצב בעקבות פיגוע הטרור הקטלני בחדרה. במהלך הדיון הציעו אנשי השב"כ לבחון את סוגיית הריסת הבתים של המחבלים בעלי האזרחות הישראלית.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ הביעו התנגדות למהלך, בטענה כי הוא עלול להביא להבערת השטח. השניים ציינו כי להערכתם הצעד ייתקל בקשיים משפטיים, והנושא ירד מהפרק.

הכתב הצבאי של 'ידיעות', יוסי יהושע, מאשים את הממשלה במחדל הפקרת ביטחון פנים, שהוביל למחדל מודיעיני מהדהד ולאי מניעת הפיגוע בחדרה. "מאז מבצע שומר החומות הממשלה הזו לא עושה את הנדרש ולא מפיקה את הלקחים'', תוקף יהושע. ''מודיעין יכול לראות רק אזורים אותם הוא מחליט לבדוק, ובמקרה הזה המחדל הענקי תופח לממדים מסוכנים שכן השב"כ לא רק שלא שם את ערביי ישראל על הכוונת ולכן כשל במודיעין, אלא שגם המערכת כולה העדיפה, מיד אחרי פרעות שומר החומות, להביט לכיוון אחר ולהתעלם.

"מי שמפקד על המערכה הזו לא יכול להסתתר ביושבו 'רק' בתפקיד שר ביטחון או שר לביטחון הפנים. זה הוא, האחריות הישירה אצלו, הוא ראש הממשלה ולא אחר. השב"כ כפוף אליו, עד היום הוא לא תקצב את המשמר הלאומי, לא הוסיף את התקנים הנדרשים למשטרה ולמג"ב, המפכ"ל דיבר על צורך ב-5,000 שוטרים ובמקרה הטוב יקבל 1,000, וכלל המוכנות ל'שומר החומות 2' - שלדעת כלל גורמי הביטחון יהיה חמור הרבה יותר - היא עליו", מאשים יהושע. "המשטרה ביקשה תוספת של עוד שלוש פלוגות מג"ב, והבקשה הזאת עוד לא אושרה. לגבי הלוחמים - זו החלטה שהייתה צריכה להתקבל אצל הרמטכ"ל אביב כוכבי, לא אצל ראש הממשלה, ולמרות הודעתו של בנט -  היא כלל לא ירדה לשטח.

"המחדל המודיעיני המהדהד - שלו תוצאה טרגית מיידית - הוא ביטוי למחדל הפקרת ביטחון הפנים שתוצאותיו עלולות להיות רצחניות אף יותר. והסיבה ברורה: מאז מבצע שומר החומות הממשלה הזו לא עושה את הנדרש ולא מפיקה את הלקחים.

"ולכך יש רק הסבר אחד: אף אחד לא נתן את ההוראה המתבקשת - איסוף ארסנל הנשק בחברה הערבית, החזרת המשילות והכנת השטח לתהליך הגובר של ההקצנה הדתית והלאומנית במגזר הערבי", מאשים יהושע. "האיום האסטרטגי על מדינת ישראל עומד ממש לפנינו, ויש לפעול בהתאם, ומיד, בגיוס כל זרועות הביטחון".

כזכור, בתחילת השבוע נדהמו אנשי הימין בארץ לשמוע את ראש הממשלה מכנה את יהודה ושומרון "הגדה המערבית". את הדברים אמר במהלך הצהרה שנשא לצד שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. "השבוע יחל חודש הרמדאן", אמר ראש הממשלה. "הממשלה הזו פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה".

סערה התחוללה, ודוברו של בנט ניסה להרגיע את הרוחות. "בדרך כלל רה"מ משתמש במינוח 'יהודה ושומרון', גם בעברית וגם באנגלית. זו התבטאות מקרית, ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת", אמר.

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "לא יאומן שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ורה"מ בהווה נפתלי בנט מאמץ את הנרטיב הפלסטיני המאמין ב"כיבוש". מדובר בעוד צעד בדרך לממשלת השמאל אחרי שהבטיח עשר מעלות ימינה".

"מרגע הקמת הממשלה הזו היה ברור לי שזה יקרה", אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "ושוב, לא כי אני נביא, אלא פשוט כי אני מכיר את בנט ואת התהליך שעובר עליו. "‏בנט בתהליך נפשי מואץ של התנתקות מהמחנה הלאומי. אין לו דרך אחרת לחיות בשלום עם בגידתו בו. הוא יאמץ עוד ועוד עמדות שמאל ויחוש בוז וניכור לעמדות המחנה הלאומי שממנו הוא היה חלק עד לא מכבר. זו קריאת השכמה אחרונה לאחרוני התמימים שעוד הולכים אחריו ונותנים בו אמון".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "ההגדרה של בנט לחברון עיר האבות, לשילה הקדומה, להר גריזים ולהר עיבל, לקבר רחל ולסוסיא הקדומה בשם הגדה המערבית מלמדת על עומק השבר אבדן הדרך ואיבוד העשתונות. כי נמכרנו אני ועמי".

תגיות:נפתלי בנטבתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה