חדשות בעולם

בתמיכת ישראל: הגינוי לרוסיה עבר באו"ם ברוב גדול

140 מדינות הצביעו נגד גינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה, בהן גם ישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט קיים שיחות עם נשיאי אוקראינה ורוסיה

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
(ׁצילום: שאטרסטוק)(ׁצילום: שאטרסטוק)
אא

שבוע מתחילת המלחמה באוקראינה, ההצעה לגינוי הפלישה הרוסית עברה היום (רביעי) ברוב גדול בעצרת האו"ם. גם ישראל הצביעה בעד ההצבה, כפי שהודיע שר החוץ יאיר לפיד. יחד עם ישראל תמכו במהלך עוד 140 מדינות בהובלת המערב, כאשר חמש מדינות בלבד התנגדו לגינוי - סוריה, בלארוס, צפון קוריאה, אריתריאה ורוסיה עצמה. 35 מדינות נמנעו בהצבעה, בהן איראן, עיראק, סין והודו.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, אמרה בעצרת כי "רוסיה מתכוננת להגביר את האכזריות שלה במערכה שהיא מנהלת נגד אוקראינה. זהו רגע יוצא דופן. לראשונה מזה 40 שנה מועצת הביטחון כינסה מושב מיוחד, מושב חירום של העצרת הכללית".

גם השגריר האוקראיני באו"ם, סרגיי קיסליציה, ביקש טרם ההצבעה את תמיכת המדינות החברות כאשר הגדיר את הפלישה הרוסית כצעד שנועד למנוע מאוקראינה את זכות הקיום: "לפני יותר מ-80 שנה, דיקטטור אחר ניסה לפתור סוף סוף את סוגיית עם אחר. הוא נכשל, העולם הגיב בצורה נחרצת ומאוחדת".

במהלך היום שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שסיפר לאחר מכן כי עדכן אותו על האלימות הרוסית. לפני שעה קלה שוחח בנט גם עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

כזכור, בישראל נמנעו בהתחלה מלבחור צד והסתפקו בהודעות תמיכה באוקראינה. אולם ככל שהתקדמו ימי הלחימה נשמעו גינויים חזקים וברורים יותר, בעיקר מצדו של לפיד, המהדהדים את עמדת המערב. בנט אמר היום, בתום פגישתו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ המבקר בארץ: "החובה שמוטלת עלינו כמנהיגים היא לעשות הכול כדי לעצור את שפיכות הדמים, ולהביא את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך".

תגיות:רוסיהאוקראינההאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה