סיפורים קצרים

כך ניצל בעל משרד נדל"ן מעוקץ של שבעים אלף דולר

לאחר שנרגעתי מההלם והבהלה, וכמובן ששמחתי שמחה גדולה שניצלתי "מעוקץ" לא קטן, שאלתי את העובדת מדוע החליטה לברר אצלי על ההעברה, הרי נראה היה שאני בעצמי כתבתי את האימייל

אא

נשים ובנות רבות עוסקות לפרנסתן בעבודה עם אנשים, כשמעליהן ישנו מנהל או מעביד.

במסגרת תפקידן הן מקבלות הוראות ממעסיק הנמצא במקום ובמקביל משרתות את קהל הלקוחות.

העיסוק הקבוע והרצוף עם המעסיק, והקשר הישיר והתמידי עם הקהל, עלולים לבטל אצל העובדת (וגם אצל המעסיק), את הרגישות הטבועה בהם לשמירת מרחק.

הנהגה זו, יוצרת מצב מסוכן, העלול לגרום למכשולות רבים, וצרות רבות נגרמו בגין קלות ראש בעניינים אלו.

עובדות אלו מחייבות את העובדת וגם את המעסיק לנהוג זהירות כפולה ומכופלת בלבוש ובשיחה. השיחה עם המעסיק צריכה להיות עניינית ומכובדת, אך לא בצורה אישית.

לכן גדולי הדור הנחו בכללים ברורים את הדרך הנכונה בה צריך לנהוג. העובדת עם אנשים תשוחח עמם בצורה עניינית, כפי הנצרך למילוי עבודתה ולא יותר, כך פסק מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל ולהבדל בין חיים לחיים מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי שליט"א.

ההתייחסות בין עובד למעביד מצריכה זהירות מיוחדת כגון:

  1. לא תקרא למעסיק בשמו הפרטי והמעסיק לא יקרא לעבודת בשמה הפרטי. במקום חני, רבקי וכו' יקרא לה גב' כהן, גב' ברקוביץ וכו'.
  2. לא תשוחח עם המעסיק מחוץ לענייני עבודה.
  3. תשמור על סגנון דיבור מאופק ורציני, בלא שחוק וקלות ראש. אמרו חז"ל "שחוק וקלות ראש מרגילין את האדם לערוה" (אבות ג, יג).
  4. תישמר מפנייה ודאגה אישית, לדוגמא בסגרה את החלון מפני הקור לא תאמר "סגרתי את החלון כדי שלא יהיה לנו קר".

מעשה ששמענו ממכירי בעל המעשה איש עסקים יהודי המתגורר בעיר לייקווד שבארצות הברית שנתברך בברכת שמים מרובה. הוא מנהל משרד גדול העוסק בקנייני נדל"ן, במשרדו עובדות נשים חרדיות לדבר השם, נשות אברכים, וכך סיפר: השעה אחת עשרה בבוקר אני נמצא בסידורים דחופים, הטלפון הנייד שלי מצלצל. על הקו אחת העובדות, אני שומע בטון דיבור שלה שהיא מהססת אם לשאול או לא... הייתה שתיקה לכמה רגעים, לבסוף היא התעשתה ואמרה: "רציתי לברר איזה שהוא ענין מסוים. היום בבוקר קיבלתי ממך בדואר האלקטרוני הודעת אימייל שבה נתת הוראה להעביר סכום של שבעים אלף דולר לחשבון בנק מסוים". היא ביקשה ממני אישור טלפוני לפני שהיא מבצעת את ההעברה.

לרגע הייתי המום, כי מעולם לא שלחתי הודעה ובקשה כזאת...

אמרתי לה בהחלטיות שאני לא העברתי לה בקשה כזאת וכמובן שלא תבצע את ההעברה.

לאחר תקופה של בירורים התברר שגנב נוכל פרץ לאימייל שלי, והוא שלח את ההודעה בשמי להעביר את הסכום הנ"ל לחשבון בנק שלו...

עוד התברר שהנוכל עשה "שיעורי בית" ועשה מחקר מקיף והתחקה אחר סגנון הכתיבה שלי, וזה מה שעשה כשביקש את שבעים אלף הדולר, וברוך השם המזימה שלו לא צלחה.

לאחר שנרגעתי מההלם והבהלה, וכמובן ששמחתי שמחה גדולה שניצלתי "מעוקץ" לא קטן, שאלתי את העובדת מדוע החליטה לברר אצלי על ההעברה, הרי כפי מה שהיה נראה לעיניים נראה היה שאני בעצמי כתבתי את האימייל ולא היה כאן מקום לספיקות...

השיבה העובדת בקול נרגש: "מכיוון שקבעת חוק בל יעבור, שבמשרד זה אין העובדים פונים לעובדות המשרד בשמן הפרטי בשום פנים ואופן לא בקרי ולא בכתיב. וכאן הבחנתי במשהו מוזר שלא מתאים לסגנון שלכם, פנית אלי בשמי הפרטי. הסגנון היה בדיוק אותו סגנון אך הפניה אלי בשמי הפרטי עוררה בי חשד גדול מאוד, לכן אמרתי שמשהו לא "מריח טוב" וכדאי להתקשר אליך לבדוק"...

למדנו שמי שעומד כמו חומה בצורה ושומר על כל גדרי הצניעות והסייגים שקבעו חכמי הדור, זוכה לברכה והצלחה, ועל ידי זה מוצאים חן ושכל טוב בעיני אלוקים להשפיע שפע פרנסה מלוא חפנים.

לרכישת הספר "102 סיפורים ששינו לאנשים את החיים" בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:עוקץסיפורים קצריםנדל"ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה