בריאות ותזונה

כך תשפרו את השליטה על רמות הסוכר בתקופת הקורונה

במחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מינסוטה נמצא כי סוכרתיים מסוג 1 ו-2 אשר טופלו מרחוק במהלך הסגרים באמצעות מד סוכר רציף, שמרו על תוצאות חיוביות תוך שליטה גליקמית מלאה וזאת מבלי להגיע למרפאה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Technology & Therapeutics (DTT) הציג ממצאים מחקריים של ד"ר אנדרס קרלסון ועמיתיו מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מינסוטה המציגים תיאורים של סוכרתיים מסוג 1 ו-2 אשר ניהלו מרחוק את המדדים הגליקמיים באמצעות מד סוכר רציף. המערכת מחוברת לזרוע של המטופלים ובאמצעות סריקה של הטלפון הנייד, הנתונים מופיעים באפליקציה ומועברים באופן אוטומטי היישר לצוות המטפל ובהתאם למדדים הגליקימיים ומצמידים להם את הטיפול המתאים.

"גילינו ששימוש בהתייעצות רפואית מרחוק ומעקב אחר נתוני מד הסוכר הרציף ורמות האינסולין אפשרו לנו להעריך את השליטה הגליקמית ולבצע התאמות טיפוליות ללא הסיכונים הקיימים בהגעה לביקורים אישיים במרפאה בעקבות תחלואת הקורונה", אומר ד"ר קרלסון והוסיף: "היכולת לסקור ולדון את הנתונים עם המטופלים סייעה להם להבין טוב יותר כיצד הטיפול שלהם משפיע על ניהול הגלוקוז היומי, מה שמגדיל את מעורבותם בניהול העצמי היומיומי שלהם".

כמו כן, במוסף למאמר שכותרתו "מחקרים בעולם האמיתי תומכים בשימוש במד סוכר רציף במעקב אחר רמות הגלוקוז בסוכרת מסוג 1 ו-2, ללא תלות במשטר הטיפול", ד"ר ג'יימס גאווין מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אמורי, וד"ר קליפורד ביילי מאוניברסיטת אסטון, סקרו ממצאים ממחקרים שנעשו לאחרונה על מערכות של מד סוכר רציף. "תוצאות ממחקרים אלה מצביעות על כך ששימוש נרחב יותר במד סוכר רציף באוכלוסיית הסוכרת יכול להגדיל את השליטה הגליקמית הכוללת ולשפר את האפקטיביות תוך הפחתת העלות המתמשכת של בריאות הסוכרת", אומרים המחברים.

חשוב להבין כי שמירה על רמות סוכר מאוזנות היא קריטית, על אחת כמה וכמה במהלך תקופה של חיים לצד מגפת הקורונה. הנגיף מסוגל להרוס תאי לבלב המייצרים אינסולין ובכך להביא ישירות לרמת סוכר גבוהה בדם. כמו כן, סוכרת מהווה גורם סיכון לתחלואה קשה עוד יותר במהלך הקורונה והימנעות מטיפול רפואי בשגרה יכולה לגרום להידרדרות במצב הבריאותי. לכן, קשר עם גורם רפואי באופן שוטף מסייע באופן מוכח לשלוט טוב יותר על רמות הסוכר, ולהתאים לכל מטופל את הטיפול הנדרש. באמצעות מד סוכר רציף וללא דקירות יום יומיות מטופלים יכולים בכל רגע נתון לראות את המדדים באפליקציה בטלפון הנייד שלהם. אותם נתונים מועברים למחשב של הגורם הרפואי אשר נמצא בבקרה מתמדת על רמות הסוכר של המטופל ובמעקב צמוד מרחוק וללא צורך להגיע למרפאה.

פרופ' חוליו ויינשטיין הוא מנהל יחידת מחקרי הסוכרת בביה"ח וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC  לטיפול בסוכרת.

תגיות:בריאותקורונהסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה