חדשות בארץ

פעמיים אומיקרון: מחלימים מאומיקרון נדבקו בזן BA2

מקרים ראשונים של מחלימים מאומיקרון, שנדבקו בתת הזן שלו – BA2. האם יש סיבה לדאגה?

  • ל' שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחלימים טריים, שנדבקו בחודשים האחרונים בזן האומיקרון של נגיף הקורונה, נדבקו גם בתת הזן שלו, BA2 – כך דווח הערב (שלישי) בכאן 11. הזן החדש נחשב מדבק יותר מזן האומיקרון. מדובר במספר מקרים בודדים, פחות מעשרה. גם בעולם התגלו מקרים של הידבקות חוזרת. בזן החדש נדבקו עד כה יותר מ-350 ישראלים שחזרו מחו"ל, רובם נדבקו כבר בארץ.

המשמעות הקלינית של התופעה עדיין לא ברורה. ידוע כי מדובר בווירוסים שונים אחד מהשני, שהמוטציות שלהם אחרות, אך לא ידוע עדיין אם הנדבקים הללו מחוסנים או לא, אם יש קשר לחוזק המערכת החיסונית שלהם ואם יש השפעה לעומס הנגיפי אליו נחשפו.

מוקדם עדיין לדעת אם הנוגדנים שנוצרים אצל מחלים מאומיקרון יכולים לחסן את האדם אל מול זן ה-BA2. מקרים אלו, שהתגלו בעולם וגם בישראל, מעלים את החשש מפני גל מחודש של הדבקה.

בתוך כך, קבינט הקורונה החליט היום על צמצום התו הירוק ועדכון השימוש בו רק עבור אירועים המוגדרים בסיכון גבוה, כגון שמחות ומסיבות. רשימה מלאה של האירועים בסיכון גבוה תפורסם על ידי מטה ההסברה לקורונה עם השלמת ניסוח התקנות.

על פי ההחלטות החדשות, תוקף התו הירוק יעודכן כך שהזכאים לו יהיו: מחוסנים בשתי מנות, שלא חלפו ארבעה חודשים מהמועד בו קיבלו את המנה השנייה; מחלימים שלא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם; ומחוסנים בשלוש ובארבע מנות חיסון, ללא הגבלת זמן.

המתווה המעודכן ייכנס לתוקף עם פקיעת מתווה התו הירוק המלא ביום ראשון הקרוב (6 בפברואר), בחצות הלילה שבין ראשון לשני.

תגיות:נגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה