חדשות בריאות

עומסים אדירים בבתי החולים: כ-900 חולים במצב קשה

בתי החולים עמוסים ביותר, אך מקווים שבתוך שבועיים תהיה התייצבות: "אם כעת אנו בשיא ההדבקה – בבתי החולים נראה את הירידה בעוד שבועיים"

  • כ"ד שבט התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

גל האומיקרון בשיאו: בתי החולים עמוסים מאוד, גם בחולי קורונה, וגם בחולים שאינם קורונה. כן נראה זינוק במספר החולים קשה ובמספר הנפטרים היומי.

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (רביעי) כי 76,017 ישראליים אומתו אתמול לנגיף הקורונה. בבתי החולים מאושפזים 888 חולים שמצבם מוגדר קשה. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז פברואר. עשרה מהם בני פחות מ-19, ורובם אינם מחוסנים. מתוך החולים במצב קשה, 187 מונשמים.

גם מספר הנפטרים זינק כתוצאה מקורונה, ועומד כעת בממוצע על כ-40-35 ביום. כלומר: נפטר בכל חצי שעה. כיוון שהנתונים מתעדכנים באיטיות, אתמול התעדכן מספר המתים ובכך נראה שהוא זינק באופן מדאיג. "מספר המתים היומי היה יותר מ-40, פי 40 לעומת המספר לפני שבועיים", נכתב באתר משרד הבריאות. הערכות גורמי המקצוע היא שחלק גדול מהנפטרים נפטרו גם כתוצאה ממחלות רקע אחרות, ובעיקר מזן הדלתא.

במשרד הבריאות מעריכים כי כעת גל האומיקרון נמצא בשיאו.  בבתי החולים שיבא ושערי צדק התפוסה עומדת על למעלה מ-104%. בבית החולים הדסה עין כרם יש 98% תפוסה, באסותא אשדוד 96% תפוסה ובקפלן 88% תפוסה.

פרופ' טריף מבית החולים קפלן ברחובות מציין כי הם מקווים שבימים הקרובים תהיה התייצבות. "בשבוע שעבר לא היה לנו פיזית מקום לשים עוד מיטות במיון. זה לא שהיו חסרות מיטות, אבל כל שטח המיון היה מלא, כולל החולים שיושבים, ונוצר מצב של אמבולנסים שחיכו ברחבת המיון", אמר פרופ' טריף ל-ynet. "כשנוצר מצב כזה אנחנו סוגרים את המיון לשעה או שעתיים וחוזרים".

גם בתי חולים אחרים מספרים על עומס בלתי רגיל, ועם זאת גל של תקווה בשל התייצבות במספר המאושפזים. ד"ר ערן רוטמן, סגן מנהל בית החולים בילינסון בפתח תקווה, אמר: "כבר שלושה ימים אנחנו במצב יציב מבחינת מספר המאושפזים עם קורונה. זה לא שאין חולים חדשים והמיון עמוס כל הזמן עם חולים מאומתים שפוקדים אותו, אבל אנחנו כל הזמן משחררים מאושפזים מאומתים כך שקצב המשוחררים זהה לקצב הקבלות החדשות"."בסך הכל המצב די יציב", אמר ד"ר רוטמן והסביר כי מאושפזים במצב בריאותי שמאפשר טיפול בבית, במעקב בית החולים או רופא המשפחה – משתחררים מבית החולים. "התחלואה היא כזאת שיותר דומה לתחלואת חורף אופיינית לעומת הקורונה שראינו בעבר. אנחנו רואים גם חולים משולבים של שפעת וקורונה", אמר. "אם אנחנו אכן כעת בשיאו של גל ההדבקה, כנראה שבעוד שבועיים גם בבתי החולים תתחיל ירידה, וזו הציפייה שלנו באמת - אפילו תקווה".

‏ד”ר גיא שטויר, רופא בכיר במכון הראות בשניידר, אמר הבוקר: "בשבועיים האחרונים המצב מאוד קשה, בבית החולים ובקהילה. אני לא ישן יותר מ-4-3 שעות ביום. מטופלים מתקשרים גם אחרי חצות. הקורונה מציפה את בתי החולים כך שגם ילדים במצב לא פשוט לא יכולים לקבל טיפול. תהיה הצפה של המערכות הציבוריות. הרושם שלי הוא שזו מדיניות שהמטרה שלה היא להדביק באופן מכוון את כלל האוכלוסייה. המדינה הרימה ידיים. החיסון ככלי שהיה יכול למנוע מוטציות הלך לאיבוד כי המדינה איפשרה ללא מחוסנים להדביק מספיק אנשים".

בתוך כך, מחר (חמישי) תיכנס לתוקפה תוכנית "בודקים ולומדים", במסגרתה יבוטל מתווה הבידודים במערכת החינוך – ויוחלף במתווה של בדיקות פעמיים בשבוע לכל תלמיד. במערכת הבריאות חוששים שהפסקת הבידודים תביא לזינוק נוסף בתחלואת הילדים, ובכך גם להמשך גל האומיקרון.

במקביל, הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המסייעת לעצמאיים לקבל ימי בידוד כמו שכירים. על פי החוק החדש, העצמאים יוכלו להגיש כנראה כבר בימים הקרובים לביטוח הלאומי בקשות לקבלת דמי בידוד בגין מגפת הקורונה. כאשר יגישו אישורים על כך שנאלצו להיות בבידוד על פי החוק, הם יקבלו פיצוי על ימי בידוד עבור התקופה שהחלה ב-1 ביולי 2021.

תגיות:עומסבית החוליםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה