ונשמרתם

המתקפה החלה: איך הפכו בתי החולים בארץ - למטרה של האקרים ברחבי העולם?

לא רק בית חולים 'הלל יפה' ניזוק ממתקפת הסייבר שהחלה בארץ ובעולם, ומתמקדת כעת בעיקר על ארגונים גדולים כמו בתי חולים. באיזה סוג של מתקפה מדובר, ומי עומד מאחוריה? 

אא

מתקפת סייבר שהחלה לפני כמה שנים וצברה תאוצה בשבועות האחרונים - עלתה לאחרונה לשלב אחר לגמרי, שבו היא כבר מסוגלת לבצע מתקפות כופר על ארגונים גדולים כמו בתי חולים, ולהצליח בלי להניד עפעף. 

ביום רביעי שעבר ניזוק מהמתקפה בית החולים 'הלל יפה' בחדרה - כשהסימן הראשון שהעלה חשד בקרב הגורמים הביטחוניים במקום כי מדובר בשוד סייבר, היה נעילת מערכות מנהלתיות ורפואיות שמנעו מצוותי בית החולים לגשת לתיקי החולים. 

לקח זמן רב עד שבית החולים הבין כי הוא נמצא במתקפת סייבר שהמניע שלה אחד הוא - כסף, והרבה. 

על פי הדיוווחים בתקשורת עולה כי מי שעומד מאחורי הפשיעה החמורה היא קבוצת האקרים בשם קסם-כחול-עמוק (או באנגלית: DeepBlueMagic) והתברר כי בית החולים הלל יפה הוא לא היחידי שהקבוצה תקפה: בחודש אוגוסט הותקף גם בית חולים באמריקה וגם אז ביקשו חברי הקבוצה כסף בתמורה לסיסמה שתשחרר את כל המערכות ותשיב אותן לסדר. 

כמה כסף מבקשת קבוצת הפושעים הוירטואלית? תחדדו את האוזניים כי זה עומד להיות כואב במיוחד: אמנם בית החולים לא חשף את סכום הכופר שנדרש ממנו, אך ממקרים זהים שאירעו ברחבי העולם לרבות המקרה של בית החולים האמריקני באוגוסט האחרון - מדובר במיליונים. 

אבל נדמה שהאבסורד האמיתי בכל הסיפור הזה הוא לא הכסף כי אם חיי האדם שמעורבים כאן, ונמצאים בסכנת חיים מיידית. כך למשל קיפחה את חייה חולה שהגיעה לבית חולים בגרמניה שהיה באותו זמן תחת מתקפת האקרים, ובגלל שהיא לא טופלה כראוי - היא נפטרה.

מדוע דווקא בתי החולים הפכו למטרה עיקרית עבור ההאקרים? התשובה ברורה: להם יש מה להפסיד, וההאקרים מבינים שרוב בתי החולים יעדיפו לשלם סכומים גדולים של כסף ולספוג את ה'מהלומה' הכלכלית מאשר לאבד חולים (שלא לדבר על תביעות משפטיות שיוגשו על הרקע הזה).

תגיות:עולםארץבתי חוליםהאקריםמתקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה