נטורופתיה ורפואה טבעית

הליקובקטר פילורי: חיידק בקיבה, מה הבעיה?

מה עושים עם הליקובקטר פילורי, ולמה לקחת אנטיביוטיקה זה פשוט לא מספיק?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סובלים מגיהוקים (גרעפסים), כאבי בטן חוזרים, אי-נוחות בטנית, צרבת, בחילה, נפיחות, אנמיה, הרגשת שובע מוקדם וחוסר תיאבון? אולי הליקובקטר פילורי מצוי בקיבתכם (או בתריסריון – תחילת המעי הדק), כמו אצל רוב האנשים היום.

הוא התגלה לראשונה באוסטרליה בשנות ה-80, ובמהרה החלו לתלות בו כמעט כל בעיה שהופיעה במערכת העיכול. מעל גיל 65 ניתן למצוא אותו אצל 90% מהאנשים. דרך ההדבקה היא, כנראה, דרך הרוק בפה. בניגוד לחיידקים אחרים, הוא מצליח לשרוד בקיבה ע"י הצמדות לתאים, יוצר סביבו תגובה דלקתית וגורם למוות של תאי הקיבה סביבו ופירוקם.

נא לא להיבהל! צריך להבין שתהליך זה, של הרס התאים, יכול להסתיים במהרה, בתנאי שמתנהגים עם הקיבה ברכות ובעדינות, עם תפריט ניקוי מיוחד. עם תפריט זה, כל הסימפטומים הבעייתיים בקיבה ובמעי חולפים כלא היו, ורקמה חדשה ובריאה מתחילה לצמוח מתחת לפני השטח תוך מספר ימים עד שבועות (על כך תקראו בעז"ה בחלק ב' של הכתבה).

דלקת בקיבה עלולה להתפתח לפצע שנקרא אולקוס (כיב קיבה). חשוב לדעת, כי דלקת בקיבה נפוצה מאוד לאחר שימוש ארוך בתרופות המפחיתות צרבות ואת יצירת החומצה בקיבה (כגון לוסק או אומפרדקס). הדלקת יכולה להחריף ברבות השנים ולהתפתח לסרטן הקיבה, לא עלינו. כמו כן, אכילת מאכלים מעושנים (עם ניטרטים), בשר מעובד, דיאטה עתירת מלח וכדומה – כולם כאחד מגרים את הפצע בקיבה. גם מצבי מתח מתמשכים עלולים לעוררו.

הטיפול הרפואי המשולש הנפוץ כנגד הליקובקטר פילורי (2 סוגי אנטיביוטיקה בשילוב עם תכשיר נוגד חומצה) עלול להחריף את המצב (דלקת בוושט, צרבת, ריפלוקס ודימומים בצואה), מאחר שהאדם לא משנה את אורחות חייו – תזונה, מתח וכדומה. בכל מקרה, פעמים רבות, החיידק חוזר לפעולה כשלא מטפלים בסיבות לשגשוגו בקיבה.

אז נא לא להשמידו, כי הוא לא הבעיה. אורח חייכם הוא הבעיה!

בעיה נוספת היא שהאנטיביוטיקה גורמת לדילול של כמות החיידקים הטובים במעיים, ואז פטריית השמרים קנדידה (פרזיט אחר) עלולה לשגשג במעי, וקיבלנו צרה נוספת. אז מה נותר לעשות?

כל מדען יודע כי תפקידם של החיידקים בטבע הוא לפרק חומרים שנהרסו, ועפ"י תאוריית הבריאות הטבעית, במקרה של החיידק בקיבה, תפקידו לפרק תאים שניזוקו בה, תאים שהגוף מפנה למחזור, או החוצה מהגוף. החיידקים מנקים את גופנו מתאים מתים, כמו עוזרת בית, ע"י פירוק התאים (שנפגעו מאורח חיים לקוי או סיום תפקיד), ומערכת החיסון משלימה ועוזרת בתהליך זה.

הליך מופלא זה מסתיים בתנאי שנותנים מנוחה לקיבה ולמערכת העיכול עם מזון מתאים, ואז רקמה חדשה גדלה מתחת לפני השטח - והרי לכם ריפוי טבעי של רקמה באמצעות החיידקים. אך התנאי הוא – תנקו. אנחנו לא הורגים את החיידק, אלא מטפלים בגורמים לשגשוגו. אנו לא רוצים שיתרחש פירוק תאי בקיבתנו עד שייווצר חור בקיבה, חס ושלום. צריך לפעול ע"י "סור מרע ועשה טוב" – להפסיק להזיק עם מזון קלוקל, להרגיע מתח קבוע בחיים, ולאפשר לגוף לנקות עצמו.

תפריט איכותי בלבד על בסיס של ירקות ופירות למספר ימים, ובהמשך מזונות נוספים על פי התקדמות הריפוי, יכול לשפר משמעותית את כל הסימפטומים בתוך זמן קצר. ההצלחה היא אדירה, כי מטפלים בשורש. כמו כן, תזונה קלוקלת, תרופות ומתח - כל הגורמים הללו צריכים התייחסות רצינית מצד המטפל, כי החיידק מושפע גם ממתח כרוני או משילוב של הגורמים שציינו.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:קיבהחיידקבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה