הורים וילדים

10 טיפים לחופשה משפחתית מוצלחת

מתכננים חופשה משפחתית, טיול מגבש? קבלו 10 טיפים חשובים, שיבטיחו לכם את מלוא ההנאה

  • ד' אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הומור, הומור, הומור: חופשות משפחתיות נוטות להיות בלתי צפויות וכמעט תמיד הן מלוות בשינויים בלתי צפויים, רגעים מפתיעים ומכשולים מעצבנים. התייחסו בקור רוח ובהומור לשינויי התוכניות. אתם, וכל המשפחה, תיהנו הרבה יותר.

2. ציפיות מציאותיות: דאגו שהציפיות יהיו מציאותיות, אל תדמיינו חופשה רגועה ללא מריבות, קחו בחשבון שגם בחופשה הילדים יריבו, יתלוננו, לא כל אחד יהיה מרוצה מכל דבר, יהיו ימים מרגיזים ומתסכלים, רוב הסיכויים שהחופשה תעלה יותר ממה שתכננו.

3. הצטיידו איתכם בכמה ספרים, משחקי קופסה, פאזלים, צבעים ודפים. כך תוכלו למלא "חורים", וליהנות גם מזמני הפוגה, במקום להיות כל הזמן על גלגלים.

4. שמרו זיכרונות: בעידן הדיגיטלי אנו כמעט ולא מפתחים תמונות, אך מומלץ מאוד להדפיס את התמונות מהחופשה המשפחתית. שמרו אותן באלבום, תלו על המקרר או על קיר חדר הילדים. ההנאה מהחופשה תתעצם הרבה יותר כשתיזכרו במשך השנה עד כמה נהניתם.

5. שתפו את הילדים: שתפו את הילדים, הקשיבו להם. שמעו בכובד ראש, אך בלי להתחייב להסכמה מוחלטת, את רצונותיהם וציפיותיהם מהחופשה. שתפו אותם בהחלטותיכם ובמגבלות הקיימות (תקציב, תינוק, עבודה של ההורים), ובקשו מהם שיתוף פעולה, ועשיית מאמץ כדי לשמור על השלום, השלווה וההנאה.

6. השתמשו כמה שפחות במילה "צריך": כל הרעיון בחופשה הוא להירגע, להוריד את מפלס הלחץ והמתח ולשחרר את המתחים בהם נתון הגוף שלנו בימים כתיקונם. נסו להשתמש כמה שפחות במילה "צריך" במהלך החופשה, כי היא מילה שבמידה רבה נקשרת אסוציאטיבית עם חיי היומיום שלכם, ועצם השימוש בה יכול לעורר מתח בגוף. היו נינוחים, גמישים, חייכנים.

7. למדו את הילדים לחייך ולהביע הכרת הטוב: הקפידו להודות לילדים שעוזרים להתארגן, לבן הזוג שמתאמץ – והביעו זאת במילים פשוטות, נעימות, ומתוך חיוך. כמה מקסים יהיה שנודה ונביע הכרת הטוב למי שמכין את הארוחות, מסדר את המזוודה או החדר, מסיע את כולנו לטיול. כמה נעימה ומגבשת היא האווירה שנוצרת מכך.

8. העבירו את זמן הנסיעה בכיף: לילדים קשה מאוד לשבת במקום אחד למשך שעות ארוכות, ולכן מומלץ שתעזרו להם להעביר את זמנם בנעימים בעזרת פעילויות ומשחקים, שאת חלקם תוכלו להכין מבעוד מועד. מומלץ גם שתארזו חטיפים שיישמרו על ילדיכם מסופקים ושבעים עד ההגעה ליעד.

9. נשמו! ימי החופשה לא קלים, מאתגרים ומעייפים. הקפידו לעשות הפסקות נשימה עמוקה ומודעת. פתחו את הבוקר בכמה דקות להסדרת הנשימה, וכך הנשימה העמוקה, הרגועה והסדורה תאפשר לכם להכניס עוד חמצן לגוף, לנקות אותו ולהתמלא באנרגיה טובה למהלך היום הצפוי לכם.

10. מים, פירות וירקות: הרבה מהתנהגויות חסרות סבלנות שלנו ושל הילדים היא פשוט תוצאה של רעב או צמא. לכן כדאי להיות ערוכים מראש למים צלולים ומרווים, לירקות ופירות חתוכים ומרעננים. כאשר נשקיט את הרעב או הצמא בזמן – האווירה תהיה רגועה יותר, וכולנו נהיה נינוחים יותר.

חופשה משולמת מראש, עם החזרים על כל תענוג שתחוו. רוצים?

יוצאים לחופשה? תדאגו שהיא תהיה גם בטוחה

בשביל מה זה טוב?! לקחת חופשה מהחופש

תגיות:חופשההורים וילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה