חדשות יהדות

הגר"ש גלאי בעקבות האסון: "איננו יודעים דרכי שמים"

הגאון רבי שמעון גלאי נשא דברים בעקבות האסון הגדול: "איננו יודעים דרכי שמים", אמר בכאב, וציין כי כדאי להתחזק ב-3 הדברים: בין אדם לחברו ובעיקר שמירת הלשון, שמירת הדיבור בבית הכנסת, ושמירת שבת כהלכתה

  • כ' אייר התשפ"א
בעיגול: הגאון רבי שמעון גלאי (צילומים: פלאש 90)בעיגול: הגאון רבי שמעון גלאי (צילומים: פלאש 90)
אא

לאחר תפילת ערבית בליל שבת, נשא דברים הגאון רבי שמעון גלאי. "כתוב במפרשים במכות מצרים שהקב"ה נתן מכה כדי לעורר את מצרים. גם כשעם ישראל מקבל מכה – המטרה היא שנתעורר מזכך. הקב"ה נתן לנו מכה כואבת, וכמו שאבא נותן מכה לבנו, אם הוא ער, המכה היא כדי להכאיב, ואם הוא ישן – הכוונה כדי להעירו אותו, וכתוב 'עימו אנוכי בצרה', אז וודאי אין רצון הקב"ה להכאיב אלא רק לעורר אותנו.

"אמנם אין אנחנו יודעים דרכי שמים, אבל שלא יהיה שום בילבול, וודאי הקב"ה נתן את המכה כדי לעורר אותנו", קורא הרב גלאי. "וכמו אצל הנביאים שהקב"ה אמר שאם לא ישמעו בקולם אז ח"ו יצטרך בעצמו להביא מכות כדי לעורר, אין ברצוני להאריך כדי לא לבכות ח"ו בשבת, אבל הכל במידה כנגד מידה".

"וחושבני שישנם 3 דברים שצריך להתחזק", ממשיך הרב גלאי ומפרט:

1. בין אדם לחברו ובעיקר שמירת הלשון: "ראשית, זה שאנשים מתו כתוצאה מלדרוך ולדחוף אחד את השני, יש להתחזק בבין אדם לחבירו להיזהר בעניין, ובפרט בשמירת הלשון מלדבר על חבירו", אומר הגר"ש.

2. קדושת בית הכנסת: "שנית, הנה בתקופת הקורונה לא יכולנו תמיד להתפלל בביהכנ"ס, והקב"ה החזירנו, אבל האסון קרה בזמן תפילה במקום שאנשים מתפללים שם, ויש לנו להתחזק בעניין מאד קדושת ביהכנ"ס, ובדיבור שם", מציין הרב גלאי.

3. שמירת שבת ולימוד הלכותיה: "שלישית, האסון קרה לנו ממש בערב שבת, שנכנסים לשבת עם חוסר וודאות, ואני בעצמי ליוויתי משפחות שעד ממש ערב שבת לא ידעו מה עם בני משפחתם, ואף על פי כן, שבת מעל הכל, וגם אנחנו צריכים להתחזק בעניין השבת ובלימוד הלכותיה", מסיים הרב גלאי את דבריו.

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

 

תגיות:האסון במירוןרבי שמעון גלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה