טורים נשיים

טיפ פרקטי לסדר וניקיון בבית שלך: שמונים/עשרים

את שמונים אחוז מהבלגן את יכולה לסדר בעשרים אחוז מהזמן שברשותך, לעומת שאר עשרים האחוזים האחרים שהם "הקשים", ושיקח לך שמונים אחוז מהזמן לסדר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אומרים ששמונים אחוז מהכסף הקיים בעולם, נמצא בידיהם של עשרים אחוזים מכלל האנשים.
לפי כלל זה עולה, כי עשרים אחוז מהכסף הקיים בעולם נמצא אצל שמונים אחוז מהאוכלוסייה הנותרת.

ואיך הכלל הזה יכול לעזור לי בחיים?

הכלל של שמונים/עשרים יכול לעזור בניהול זמן, ולך, כעקרת הבית, הוא יכול לעזור בכל מיני תחומים.

הפעם אתמקד בדוגמאות המסבירות איך זה עובד תכל'ס בשמירה על צורת הבית במראה סביר גם בזמן של חוסר הספקים, ואיך בעצם מחשבה קטנה וחישוב נכון הוא מה שנדרש.

תארי לך מצב שבו עומדת במרכז הבית, ואת חושבת: "איך יתכן שהבוקר היה מסודר, ועכשיו אין זכר לדבר? איך יכול להיות שאחרי שהרצפה הייתה פנויה, השולחן היה מסודר והכיורים היו ריקים, הכל מבולגן?". את מרגישה קצת חסרת אונים, אבל מבינה שכך נראה בית מלא תנועה, בית ש"חיים" בו, וחבל ליפול לזרועות הייאוש.

את מתנערת מהמחשבות של רחמים עצמיים, ומעדיפה להשקיע את הזמן בהחזרת הסדר על כנו לפני שהתינוק מתעורר, או לפני שבעלך חוזר או לפני שאת צריכה לצאת, וזה אומר שזמנך מוגבל בהחלט, וגם הכוחות כבר לא מה שהיו פעם...

הכלל של שמונים-עשרים במקרה הזה אומר, שאת שמונים אחוז מהבלגן את יכולה לסדר בעשרים אחוז מהזמן שברשותך, לעומת שאר עשרים האחוזים האחרים שהם "הקשים", ושיקח לך שמונים אחוז מהזמן לסדר.

על כן, מן החוכמה, להתמקד דווקא בשמונים האחוזים מהבלגן שתוכלי לסדר, וכך בזמן קצר (יחסית) יהיה לך בית מסודר בשמונים אחוז. נכון, עדיין לא הגעת למושלם - אבל בשמונים אחוזים ההרגשה טובה יותר, וזה כבר שיפור ניכר.

בחדר ילדים, לדוגמא, הדבר "הגדול" שגורם למראה כללי מרושל הוא המיטות הפתוחות עם הכריות והשמיכות המעורבבים זה בזה. סידור המיטות הוא משימה שלוקחת מעט זמן, אבל תופסת הרבה מקום, וכבר במילוי פעולה זו הרבה כבר מסתדר, בעין לפחות.

במטבח יש השולחן, השיש, הרצפה והכיורים, שדורשים כל אחד בנפרד טיפול אישי. בד"כ, שמונים אחוזים מהזמן יקח לי לשטוף את הכלים, ועשרים האחוזים הנותרים - לנקות את השאר. לכן ההמלצה היא לבצע קודם את הניקיון שלהם, ורק אח"כ, בשמונים אחוז מהזמן הנותר, נשאר "רק" לשטוף את הכלים, הסכו"ם, הסירים והמחבתות, וזה ייעשה בתוך מטבח נקי ומסודר.

גם בהכנת אוכל, לארוחה יום-חולית או לשבת, שימי לב, שדווקא הכנת המאכלים העיקריים כדוגמת מרק, עוף, אורז – את מכינה בפחות זמן מאשר מטבל חצילים, טחינה, סלט ערבי או אפילו סלט חסה.

אם את צריכה לבחור לך סדר עדיפויות בהכנת ארוחה, הכיני קודם את המאכל העיקרי, ה"גדול", שאורך פחות זמן הכנה, ובזמן הנותר (שמונים אחוזים שישארו לך...) תכיני את השאר.

יש עוד מבחר דוגמאות להסביר את העיקרון שבאמת יכול לבוא לשימוש ולעזר, אבל תקצר היריעה מלהרחיב.
זה היה בסה"כ תוכן של שמונים אחוזים מההסבר, בתוך עשרים אחוז מהזמן שיש לך להקדיש לפוסטים.

בהצלחה!

פסי דבלינגר היא מרצה להעצמה אימהית pid38a@gmail.com

תגיות:פסי דבלינגרסדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה