הסברה ישראלית

הבלוגר מבחריין מפתיע: ’’השלום יעזור לבנות יחסי חברות עם העם היהודי"

כוכב הרשת והבלוגר לואי אל-שריף מבחריין: "שלום אפשר לעשות רק על ידי מנהיגים אמיצים ואז זה שלום אמיתי, ולא מזויף. האנשים באמירויות רואים במהלך הזה שלום שיביא ליציבות במזרח התיכון. השלום הזה יעזור גם לבנות יחסי חברות עם העם היהודי". ומה יש לו לומר על התקשורת הקטארית?

אא

כוכב הרשת והבלוגר לואי אלשריף מבחריין, התראיין לערוץ האמריקני i24NEWS בו דיבר על התגובות שישנן בארצו נוכח הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, ואמר כי רוב התגובות משבחות את מנהיגי שני הצדדים על המהלך האמיץ.

"שלום אפשר לעשות רק על ידי מנהיגים אמיצים ואז זה שלום אמיתי, ולא מזויף. האנשים באמירויות רואים במהלך הזה שלום שיביא ליציבות במזרח התיכון. השלום הזה יעזור גם לבנות יחסי חברות עם העם היהודי, כי עכשיו המודעות גוברת, וזה נהיה ברור ליותר ויותר אנשים שהעם היהודי הוא לא קולוניאליסט זר בארץ ישראל. 

"הם חלק מהמקום, העם היהודי שייך לכאן ואין להם שום מקום אחר ללכת אליו. הקיום של העם היהודי הוא לא רק היסטורי - הוא עובדה קיימת ואין צורך לציין את המובן מאליו. אנחנו יכולים לעשות הרבה דברים למען השגשוג, הביטחון והשלום באזור".

לדבריו, השלום עם מדינתו הוא רק תחילת השלום, ובעקבותיה יילכו מדינות ערביות נוספות - למרות שהדרך לשם לא תהיה קלה. "70 שנה של פרופגנדה נגד ישראל לא ייעלמו בלילה אחד, אבל מנהיגים אמיצים כמו שייח' מוחמד בן זאיד ומנהיגי האיחוד, עושים זאת ומעודדים מנהיגים נוספים לפעול כמותם ולרצות מזרח תיכון יציב".

עוד הוא מוסיף כי אלו שמתנגדים לא רוצים שזה יקרה, אבל "האנשים הרגילים כמוני, אנחנו רוצים לשגשג, לחיות, לבנות כלכלה טובה יותר, לפתוח סטארט-אפים, להשקיע בטכנולוגיה ותשתיות, בחלקאות. אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילכו לבתי ספר טובים יותר, ואנחנו רוצים לחיות במזרח תיכון יציב. מה שאיחוד האמירויות עושה הוא צעד מעודד ביותר למדינות אחרות, ואני בטוח שעוד הרבה ילכו בעקבותיה אבל כמו שאומרים אצלנו: 'שוואיה-שוואיה'. זה אולי ייקח לאנשים קצת זמן להפנים את המציאות החדשה".

אל שריף גם התייחס לאופן שבו 'מתווכת' התקשורת הקטארית את ישראל, ואומר כי היא "משחקת תפקיד לקידום האנטישמיות, ולא מספרת לאנשים את העובדות - שהעם היהודי שייך לאזור הזה, והשלום עם ישראל הוא בלתי נמנע. בצעירותי שמעתי שקרים רבים על היהודים, ובכנות - הייתי מושפע מכך".

כשהתחיל לצאת מתוך האמירויות ולטייל בעולם - גילה אמת מסוג אחר, שלא חשב שקיימת. "כשגרתי עם משפחה יהודית, הכל השתנה. חוויתי מאבק פנימי בין מה שלמדתי בעבר ומה שנמצא מולי, והשיחה אחד עם השני גישרה על הפער הזה. אני מכיר הרבה ערבים-ישראלים שיש להם אזרחות ישראלית והם אומרים לי ׳אני כל כך גאה להיות ישראלי מוסלמי/נוצרי/דרוזי, ואני שמח בזה. אני מקבל זכויות מלאות, הילדים שלי הולכים לבתי ספר מצוינים, אני יכול להתפלל מתי שאני רוצה׳, אין פה שום דבר ממה ששומעים בתקשורת הערבית. אלו העובדות שצריכות להתפרסם בתקשורת הערבית בכל מדינה ומדינה", הוא מסכם. 

תגיות:פרו-ישראלכוכב רשתבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה