בריאות ותזונה

סוכרתי? כך תתכונן לגל השני של הקורונה

הנתונים המעודכנים מוכיחים שנגיף הקורונה עדיין כאן ויש להיזהר מפני הידבקות. כל אחד צריך לקחת אחריות על עצמו ועל סביבתו. אם אתם, או אדם בקרבתכם, סוכרתי, כדאי להקפיד במיוחד ולעשות ככל שניתן למניעת הידבקות. כיצד לעשות זאת? כל התשובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מערכת חיסון מוחלשת היא אחת הסיבות לכך שסוכרתיים נמצאים בסיכון גבוה יותר להידבק בנגיף קורונה. מצבים בריאותיים מסוימים, כגון סוכר, והזדקנות, מחלישים את מערכת החיסון, כך שהיא מסוגלת פחות להילחם בנגיף. בישראל, יותר מחצי מיליון אנשים סובלים מסוכרת - מה שמעמיד אוכלוסייה זו בסיכון גבוה יותר גם לחלות בנגיף וגם לפתח סיבוכים מנגיף הקורונה.

 

אז כיצד נכון להתכונן לגל השני?

  • הכנה מוקדמת - הכינו את החדר או הבית שבו תשהו שיהיה נעים להיות בו לאורך זמן. עבור סוכרתיים, מומלץ להפחית את כמות היציאות מהבית ולכן, ודאו כי המקום שתהיו בו יהיה נוח ויספק עבורכם את כלל הצרכים.
  • אמצעים לטיפול - ודאו כי יש לכם בבית את כל האמצעים הנדרשים לטיפול בסוכרת. אינסולין, פודים ותרופות במידת הצורך בכמות מספיקה לפחות לחודש ימים, מד סוכר ביתי לניטור סוכר עם מקלוני בדיקה הולמים וברי תוקף, או עדיף מד סוכר רציף שמאפשר ניטור לאורך כל היום והלילה ללא דקירות, אפליקציה בטלפון שמאפשרת לעדכן אוטומטית את הרופא או בני משפחה קרובים, על רמות הסוכר שלכם - כל אלו יוכלו לתת לכם "ראש שקט" ולסייע לכם בטיפול נוח ויעיל בסוכרת גם בזמן בידוד.
  • חמצת קטוטית - בקרב סוכרתיים ובמיוחד מסוג 1, החשש ללקות בחמצת קטוטית (מצב מסכן חיים) כשנדבקים בקורונה, עולה. לכן, ודאו שקיימים בבית מקלונים תקינים ובתוקף לבדיקת קטונים בדם בכל שלב, ושמרו על רמות סוכר מאוזנות לאורך זמן. רצוי שמקלוני הבדיקה יהיו מתאימים לבדיקה מהאצבע (ולא מהשתן), על מנת שהבדיקה תהיה עדכנית יותר ותשקף בצורה מהימנה יותר את המצב.
  • בצעו קניות - קנו מאכלים יבשים (במידה), שיהיו לכם בבית, ודאגו לבשל ולהכין לכם אוכל ביתי עד כמה שניתן. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם דיאטנית על תפריט התזונה ואף על מתכונים שניתן להכין איתם נשנושים בריאים דלי פחמימה או עם אינדקס גליקמי נמוך (שלא גורמים לעלייה ניכרת ברמות הסוכר בדם), שיהיו בהישג יד, ולא תצטרכו להתפתות לנשנושים בלתי רצויים עבורכם ברגעי קושי.
  • רמות סוכר נמוכות - כיוון שמחלת חום עלולה לגרום לעליית רמת הסוכר בדם, אך גם ל"היפוגליקמיה" (רמות סוכר נמוכות), אם אתם סובלים מרמות סוכר נמוכות - מתחת ל-70 מ"ג/ד"ל - מומלץ להכין מראש טבליות שיעלו את רמות הסוכר. כמו כן, חשוב לשמור על מדדים תקינים לאורך זמן, עד כמה שאפשר. 
  • פעילות גופנית - פעילות גופנית, גם כזו שעושים בבית על מזרון או מול הטלוויזיה, משפרת את תגובת הגוף לאינסולין, וחשובה גם לשיפור מצב הרוח. לכן, הכינו לכם מראש מזרון דק על מנת לבצע כמה סטים של תרגילים. ישנם לא מעט אימונים בדרגות קושי שונות שניתן לעשות בקלות בבית גם ללא צורך בציוד מיוחד.
  • שטיפת ידיים - הקפידו לשטוף ידיים לעיתים קרובות עם מים חמים וסבון. כמו כן, חטאו ונקו את כל המשטחים הנגועים בתדירות גבוהה כמו משטחי ידיות ודלתות.
  • מפגשים - בשביל להימנע מחשיפה של אנשים רבים, הימנעו ממפגשים חברתיים שאינם הכרחיים ככל הניתן, או ערכו אותם באמצעים דיגיטליים. בהנחה שיוצא לכם להיות במקום ציבורי, מומלץ לחבוש מסיכת פנים מבד ולכסות באמצעותה גם את הפה וגם את האף, ולשמור על ריחוק של שני מטרים מאנשים אחרים.

פרופ' חוליו וינשטיין הוא מנהל יחידת הסוכרת בבי"ח וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת

תגיות:בריאותקורונהסכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה